SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Informacja turystyczna |
Kod przedmiotu | 04.4-WZS-TiRP-IT |
Wydział | Wydział Nauk Biologicznych |
Kierunek | Turystyka i rekreacja |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Ćwiczenia | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Przedmiot organizowany z podmiotami publicznymi, działającymi w obszarze Informacji turystycznej. Oprócz wiedzy teoretycznej przekazywanej na Uczelni, Studenci mają możliwość uczestnictwa w zajęciach zorganizowanych w punktach pozostających pod zarządem w/w instytucji. Celem przedmiotu jest praktyczne wykorzystanie wiedzy z zakresu kontaktu i obsługi bezpośredniej turysty.
przedmiot realizowany od podstaw
Wykłady
1. Promocja w turystyce - zakres problematyki
2. Budowa i funkcjonowanie systemów informacji turystycznej w Polsce
3. Lubuski System Informacji Turystycznej
4. Atrakcje turystyczne województwa lubuskiego
Ćwiczenia
1. Metody badań społecznych i ich wykorzystanie w badaniach ruchu turystycznego
2. Realizacja badań ankietowych
3. Nowe media i ich rola w kontakcie z turystą
4. Obsługa bezpośrednia turysty
5. Konstrukcja produktu turystycznego
metoda sytuacyjna, praca w grupach, prezentacje multimedialne, wycieczka, dyskusja, wykład problemowy
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Aktywność na zajęciach, ćwiczenia praktyczne, część wykładowa zaliczona na podstawie kolokwium
1. Z. Kruczek, Informacja turystyczna. Bazy danych i materiały promocyjne, WSIP, Warszawa 2013,
2. Z. Kruczek, B. Walas, Promocja i informacja w turystyce. Proksenia, Kraków 2010,
3. Z. Kruczek, Polska. Geografia atrakcji turystycznych, Proksenia , Kraków 2011.
1. Alejziak B., Organizacja i technika pracy biurowej w turystyce, Albis, Kraków 2002
2. Mazurkiewicz L., Planowanie marketingowe w przedsiębiorstwie turystycznym, PWE, Warszawa 2002
3. Meyer B., (red), Obsługa ruchu turystycznego, PWN, Warszawa 2006
Zmodyfikowane przez dr Agnieszka Gandecka (ostatnia modyfikacja: 20-06-2021 18:19)