SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Podstawy psychologii kształcenia dzieci i młodzieży ze SPE z elementami neuropsychologii |
Kod przedmiotu | 05.8-WP-PSEW-PKDM |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika specjalna - edukacja włączająca |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | podyplomowe |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | - | - | 10 (w tym jako e-learning) |
0,67 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie na ocenę |
Wykład | - | - | 10 (w tym jako e-learning) |
0,67 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie z charakterystyką funkcjonowania dzieci i młodzieży z SPE w nurcie biologicznym. Zapoznanie z oczekiwanymi problemami edukacyjnymi wynikającymi z wymagań podstawy programowej a ograniczeniami związanymi z możliwościami uczniów (nurt rozwojowy i biologiczny). Kształcenie umiejętności organizowania środowiska uczenia się uczniów, projektowania i prowadzenia zajęć edukacyjnych związanych ze specyficznymi uwarunkowaniami ich rozwoju. Rozwijanie umiejętności diagnozy i dokonywania wyboru i oceny przydatności danego postępowania metodycznego odpowiedniego w pracy z dziećmi i młodzieżą z SPE.
Podstawy psychologii rozwoju dzieci i młodzieży.
Wykład, praca z tekstem, metoda projektu praktycznego, działania-projektowanie zadań i sytuacji edukacyjnych.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Wyk lady:
Warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnej oceny z testu.
Ćwiczenia:
Przygotowanie pracy kontrolnej.
Ocena końcowa: średnia arytmetyczna uzyskanych ocen z wykładu i ćwiczeń.
Zmodyfikowane przez dr Marzanna Farnicka (ostatnia modyfikacja: 11-05-2021 11:53)