Przedmiot oferuje studentom ćwiczenie podstawowych sprawności językowych takich jak: mówienie, czytanie i słuchanie oraz pisanie.
Oprócz tego przedmiot ma na celu:
poszerzenie wiedzy oraz słownictwa poprzez analizę i komentarz różnych tekstów autentycznych takich jak artykuły prasowe, audycje telewizyjne i internetowe, literatura itp;
opanowanie umiejętności budowania prezentacji zagadnienia lub artykułu; swobodnego wypowiadania się na dany temat, argumentacji oraz udziału w dyskusji;
praca nad fotografiami, artykułami prasowymi, reportażami radiowymi i telewizyjnymi, materiałami związanymi z gramatyką i kulturą w celu doskonalenia wypowiedzi ustnej i pisemnej;
zastosowanie w praktyce autentycznego aktu komunikacyjnego, obejmującego wszystkie cztery sprawności językowe: słuchanie, mówienie, czytanie i pisanie;
przygotowanie do egzaminu z Praktycznej Nauki Języka Niemieckiego
Wymagania wstępne
Brak
Zakres tematyczny
tematyka związana z życiem codziennym
zawód i praca zawodowa
tematyka związana z aktualnymi wydarzeniami kulturalnymi, politycznymi i gospodarczymi
tematyka związana z krajami niemieckojęzycznymi
Metody kształcenia
Metoda sytuacyjna, metoda przypadków, praca w grupach, klasyczna metoda problemowa, burza mózgów, giełda pomysłów, dyskusja (panelowa, okrągłego stołu, wielokrotna);
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest obecność i aktywność na zajęciach, uzyskanie pozytywnej oceny z kolokwium, testów oraz dostarczenie zadań domowych – prac pisemnych.
Literatura podstawowa
Aktiv lesen!: Methodentraining für die Arbeit mit Sachtexten / erarb. von Ida Hackenbroch-Krafft und Evelore Parey ; hrsg. von Johannes Diekhans. - Paderborn : Schöningh, cop. 2004.
Argumentieren ohne Probleme: pro & contra Themen / Ewa Maria Rostek. - Poznań : "Wagros", cop. 2007.
Deutsch: ćwiczenia tematyczne dla młodzieży szkolnej, studentów i nie tylko... / Małgorzata Rogalska. - Poznań : "Wagros", cop. 2004.
Deutsch: sprechen ohne Probleme / Anna Wagner. - Poznań : "Wagros", cop. 2003.
Dreimal Deutsch: in Deutschland, in Österreich, in der Schweiz / von Uta Matecki ; unter Mitarb. von Stefan Adler. - Stuttgart : Ernst Klett Sprachen, cop. 2000.
Eurolingua Deutsch: Einstufungstest mit Lösungsschlüssel / [von Christina Kuhn]. - Berlin : "Cornelsen", cop. 1999.
Literatura uzupełniająca
Fertigkeit Hören/ Barbara Dahlhaus. - Berlin : Langenscheidt, cop. 1994.
Fertigkeit Lesen/ Gerard J. Westhoff. - Berlin : Langenscheidt, cop. 1997.
Fertigkeit Schreiben/ Bernd Kast ; unter Mitarb. von Eva-Maria Jenkins. - Berlin : Langenscheidt, cop. 1999.
Fertigkeit Sprechen/ Heide Schatz unter Mitarb. von Eva-Maria Jenkins sowie Gabriele Neuf-Münkel und Regine Roland. - Berlin : Langenscheidt, cop. 2006.
Hörverstehen : 18 Vorträge mit Übungen und methodischen Hinweisen / Claudia Wiemer, Dietrich Eggers, Gabriele Neuf. - 2. Aufl. - Ismaning : Max Hueber Verlag, 2001.
Idial für Polen: Deutsch für polnischsprachige Studenten B2 / Tadeusz Zuchewicz, Zbigniew Adaszyński, unter Mitarb. von Joanna Zuchewicz. - Zielona Góra : SandMedia, 2009.
Landeskunde Deutschland: von der Wende bis heute : Daten, Texte, Aufgaben : für Deutsch als Fremdsprache : aktualisierte Fassung 2005/2006 / Renate Luscher. - München : Verlag für Deutsch, 2005.
Mit Spielen Deutsch lernen: Spiele und spielerische Übungsformen für den Unterricht mit ausländischen Kindern, Jugendlichen und Erwachsenen / Anne Spier ; mit Zeichnungen von Wiebke Wagenführ und einem Vorwort von Richard Göbel. - [11. Aufl.]. - Berlin : Cornelsen Scriptor, 2002.
Artykuły z gazet i czasopism niemieckojęzycznych typu: "Der Spiegel", "Unispiegel", "FAZ" itp.
Wg bieżacych potrzeb, każdorazowo ustalana przez prowadzącego
Uwagi
Zmodyfikowane przez dr Piotr Krycki (ostatnia modyfikacja: 17-04-2021 14:48)
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.