Praktyczna nauka języka niemieckiego IV - EGZAMIN - Egzamin
0
0
0
0
Egzamin
Praktyczna nauka języka niemieckiego IV - Gramatyka praktyczna - Konwersatorium
30
2
18
1,2
Zaliczenie na ocenę
Praktyczna nauka języka niemieckiego IV - Ćwiczenia konwersacyjne - Konwersatorium
30
2
18
1,2
Zaliczenie na ocenę
Praktyczna nauka języka niemieckiego IV - Ćwiczenia z tekstem - Konwersatorium
30
2
18
1,2
Zaliczenie na ocenę
Praktyczna nauka języka niemieckiego IV - Pisanie - Konwersatorium
30
2
18
1,2
Zaliczenie na ocenę
Cel przedmiotu
Celem modułu jest równomierne wykształcanie i pogłębianie czterech głównych kompetencji językowych: sprawności mówienia i słuchania oraz czytania i pisania na poziomie językowym B2. Studenci powinni świadomie i systematycznie doskonalić swoje możliwości komunikacyjne oraz lingwistyczne i nauczyć się konfrontować z różnego rodzaju tekstami i kontekstami z obszaru niemieckojęzycznego. Jednym z kluczowych celów modułu jest pogłębianie i utrwalanie umiejętności gramatycznie poprawnego formułowania wypowiedzi pisemnych oraz ustnych.
W skład modułu wchodzą następujące przedmioty:
Gramatyka praktyczna
Ćwiczenia konwersacyjne
Ćwiczenia z tekstem
Pisanie.
Wymagania wstępne
Znajomość języka niemieckiego na poziomie B2
Zakres tematyczny
PISANIE
Konstruowanie stymulowanych wypowiedzi pisemnych na określony temat.
Rozwijanie tekstów według własnych pomysłów w oparciu o wskazówki Prowadzącego zajęcia;
ĆWICZENIA Z TEKSTEM
Teksty związane z aktualnymi wydarzeniami kulturalnymi, politycznymi, gospodarczymi oraz o tematyce społecznej;
Krótkie teksty literackie bądź ich fragmenty.
KONWERSACJE
Teksty i sytuacje komunikacyjne związane z szeroko pojętą kulturą i nauką kraju języka docelowego, z życiem społeczno-politycznym oraz gospodarką;
Techniki pogłębiana i poszerzania zasobów słownictwa i struktur językowych;
Doskonalenie umiejętności tworzenia poszczególnych typów wypowiedzi ustnych;
Tematyka zajęć dopasowana jest do potrzeb związanych z koniecznością nabywania poszczególnych umiejętności z zakresu komunikacji ustnej.
GRAMATYKA PRAKTYCZNA:
zdania przydawkowe
zdania dopełnieniowe
zdania pytające zależne
zdania warunkowe
zdania imiesłowowe
zdania ze spójnikami wieloczłonowymi
orzeczenie złożone
partykuły
dopowiedzenie
Metody kształcenia
Metoda sytuacyjna, metoda przypadków, praca w grupach, klasyczna metoda problemowa, burza mózgów, giełda pomysłów, dyskusja (panelowa, okrągłego stołu, wielokrotna), mapa mentalna,
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
Do zaliczeń dopuszczone są osoby, które zaliczyły blok PNJN III na ocenę przynajmniej 3,0.
Warunkiem zaliczenia modułu jest uzyskanie pozytywnych ocen ze wszystkich przedmiotów. Otrzymanie oceny niedostatecznej z którejkolwiek części składowych skutkuje niezaliczeniem całego modułu. Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną ocen części składowych.
Warunki zaliczenia poszczególnych przedmiotów
Obecność i aktywność na zajęciach z poszczególnych przedmiotów, zaliczenie przewidzianych kolokwiów, prac pisemnych, wypowiedzi ustnych.
Literatura podstawowa
ĆWICZENIA KONWERSACYJNE/ ĆWICZENIA Z TEKSTEM/ PISANIE
Wagner, Anna: Deutsch: sprechen ohne Probleme. Poznań: Wagros 2003.
Luscher, Renate: Landeskunde Deutschland: von der Wende bis heute: Daten, Texte, Aufgaben: für Deutsch als Fremdsprache: aktualisierte Fassung 2005/2006. München: Verlag für Deutsch 2005.
Matecki, Uta/; Adler, Stefan: Dreimal Deutsch: in Deutschland, in Österreich, in der Schweiz. Stuttgart: Ernst Klett Sprachen 2000.
Rogalska, Małgorzata: Deutsch: ćwiczenia tematyczne dla młodzieży szkolnej, studentów i nie tylko... . Poznań: Wagros 2004.
Spier, Anne: Mit Spielen Deutsch lernen: Spiele und spielerische Übungsformen für den Unterricht mit ausländischen Kindern, Jugendlichen und Erwachsenen. [11. Aufl.]. Berlin: Cornelsen Scriptor, 2002.
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.