Głównym celem przedmiotu jest opanowanie przez studentów środków językowych związanych z funkcjonowaniem gospodarki i przedsiębiorstw, handlu i zarządzania podmiotami gospodarczymi oraz receptywna i produktywna kompetencja językowa w zakresie języka gospodarki i biznesu. W ramach przedmiotu rozwinięte zostaną umiejętności biznesowej komunikacji ustnej (udzielanie informacji klientom firmy, rezerwacje lotów, przejazdów i hoteli etc.) a także komunikacji pisemnej (oferty, zamówienia, reklamacje wypełnianie formularzy, prezentacje firmy, pisanie protokołów, składanie zamówień, zgłaszanie szkód, nawiązywanie i rozwiązywanie stosunków handlowych a także umowy handlowe etc.).
Wymagania wstępne
Zaliczenie przedmiotu "Język niemiecki w gospodarce II"
Zakres tematyczny
komunikacja w przedsiębiorstwie (przyjmowanie interesantów, kontakty z klientami, przełożonymi i współpracownikami),
zagadnienia techniki biurowej, formy przedsiębiorstw i jego funkcje,
zagadnienia komunikacji w przedsiębiorstwie (kontakty z interesantami i przełożonymi, telefoniczna obsługa interesantów),
zagadnienia związane z reklamą,
analiza tekstów specjalistycznych związanych z biznesem,
Metody kształcenia
Ćwiczenia, analiza tekstów z dyskusją, dyskusja, ćwiczenia audytoryjne, praca z materiałami audiowizualnymi, ćwiczenia produkcyjne (ustne i pisemne), praca indywidualna i w grupach
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
Ocenie podlega bieżące przygotowanie studentów w czasie zajęć z uwzględnieniem opanowania poszczególnych zagadnień omawianych w czasie zajęć, przygotowanie wypowiedzi ustnych i prezentacja prac pisemnych oraz zaliczenie pisemnych kolokwiów sprawdzających
Literatura podstawowa
Białek E. / Kos J. (1998): Niemiecki jako język biznesu. Vademecum z wzorami zdań i listów . Dolnośląskie Wydawnictwo Edukacyjne, Wrocław.
Bęza S. / Kleinschmidt A. (2006): Deutsch im Büro, Poltext, Warszawa.
Runkehl, J. / Schlobinski P./Siever, T. (1998): Sprache und Kommunikation im Internet. Opladen/Wiesbaden.
Sachs R. (1997): Deutsche Handelskorespondenz. Der Briefwechsel in Export und Import. Glossar Deutsch – polnisch, Ismaning.
Babéradovǎ H. (2008): Język niemiecki w ekonomii. Zbiór tekstów i ćwiczeń. Fachsprache Deutsch – Finanzen. Kommunikation rund ums Geld, Wydawnictwo LektorKlett, Poznań.
Rostek, M.E. (1995): Deutsche Lesetexte 3, dla młodzieży szkolnej , studentów i nie tylko….., Wydawnictwo Wagros, Poznań.
Białek E. / Kos J. (1993): Niemiecki list handlowy 1000 Sätze für Geschäftsbriefe, Dolnośląskie Wydawnictwo Edukacyjne Wrocław.
Iluk J. / Kubacki A. (2003): Wzory polskich i niemieckich dokumentów do ćwiczeń translacyjnych, Katowice.
Kienzler I. (1997): Deutschsprachige Geschäftsbriefe, Wzory niemieckich listów handlowych z tłumaczeniami, IVWX Gdynia.
Uwagi
Zmodyfikowane przez dr Piotr Bartelik (ostatnia modyfikacja: 26-04-2021 07:55)
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.