SylabUZ

Generate PDF for this page

English/Germany II - course description

General information
Course name English/Germany II
Course ID 09.1-WE-BEP-JA/JN-II
Faculty Faculty of Computer Science, Electrical Engineering and Automatics
Field of study E-business
Education profile practical
Level of studies First-cycle studies leading to Engineer's degree
Beginning semester winter term 2021/2022
Course information
Semester 4
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • mgr Jolanta Bąk
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Laboratory 30 2 18 1,2 Credit with grade

Aim of the course

Opanowanie znajomości języka angielskiego ogólnego na poziomie B1 wg. Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (The Common European Framework of Reference for Languages). Ukształtowanie wśród studentów świadomości o wadze poprawności językowej i usystematyzowanie wiedzy dotyczącej gramatyki języka angielskiego. Opanowanie umiejętności rozpoznawania oraz prawidłowego stosowania odpowiednich rejestrów językowych – zarówno w języku mówionym jak i pisanym. Utrwalanie i rozwijanie umiejętności prowadzenia korespondencji w języku formalnym.

Ukształtowanie u studentów kompetencji językowej z zakresu elementów języka angielskiego technicznego/biznesowego (ESP) niezbędnej dla potrzeb studiowania oraz wykonywania pracy zawodowej w trakcie bądź po ukończeniu studiów.

Prerequisites

Język Angielski I - znajomość języka angielskiego ogólnego na poziomie A2+ wg. Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (The Common European Framework of Reference for Languages).

Scope

Kompleksowe ćwiczenie i rozwijanie umiejętności językowych (pisanie, czytanie, mówienie oraz rozumienie ze słuchu) w oparciu o literaturę podstawową oraz anglojęzyczne materiały źródłowe związane z biznesem elektronicznym z takich dziedzin tematycznych jak:  zarządzanie zasobami przedsiębiorstwa, wizualizacja zasobów przedsiębiorstwa, handel i usługi internetowe, języki programowania aplikacji biznesowych, technologie mobilne w E-biznesie, systemy komunikacyjne  E-biznesu czy systemy informacji przestrzennej.

                                                                                                                     

Teaching methods

Ćwiczenia laboratoryjne (lektorat):

- nauczanie języka angielskiego metodą CLT (Communicative Language Teaching) ze szczególnym  uwzględnieniem takich kompetencji przyszłości jak: myślenie krytyczne ( Critical Thinking), umiejętność korzystania z danych (Data Literacy), zdolność adaptacji i elastyczność (Adaptability & Flexibility) czy inteligencja emocjonalna (Emotional Intelligence);

- praca z tekstem źródłowym/specjalistycznym, praca indywidualna, w parach oraz w grupach z wykorzystaniem środków audiowizualnych i multimedialnych.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Ćwiczenia laboratoryjne (lektorat) – warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnych ocen (minimum 60% w celu uzyskania oceny dostatecznej) z kolokwiów przeprowadzonych 2 razy w semestrze, przedstawienie krótkiej wypowiedzi (3 min) - tzw. short speech -  na dowolnie wybrany temat, terminowe wykonywanie cotygodniowych krótkich projektów oraz aktywne uczestnictwo w zajęciach.

Recommended reading

  1.    M.O'Keeffe, L.Lansford, R.Wright, E. Frendo, L.Wright,  Business Partner B1, Pearson Education Limited, 2019
  2.    H. Jones, M.Berlis, ROADMAP B1, Pearson Education Limited, 2019
  3.    D. Hill, English for Information Technology 2, Pearson Education Limited, 2012

 

Further reading

  1. D.Cotton, D.Falvey, S.Kent, Market Leader 3rd Edition Pre-Intermediate, Pearson Education Limited, 2012
  2. R. Murphy, English Grammar in Use Fifth Edition, Cambridge University Press, 2019.
  3. S. Redman, English Vocabulary in Use. Pre-intermediate and Intermediate., Cambridge University Press, 2017
  4. M. Holey, D. Hall, My Grammar Lab B1/B2, PEARSON  2012
  5. https://whitmanenglish.wordpress.com/references-2/ict-vocabulary/
  6. P. Strut, Essential Business Grammar and usage, Pearson Education Limited, 2010

 

Notes


Modified by mgr Jolanta Bąk (last modification: 30-04-2021 11:19)