SylabUZ

Generate PDF for this page

English/Germany III - course description

General information
Course name English/Germany III
Course ID 09.1-WE-BEP-JA/JN-III
Faculty Faculty of Computer Science, Electrical Engineering and Automatics
Field of study E-business
Education profile practical
Level of studies First-cycle studies leading to Engineer's degree
Beginning semester winter term 2021/2022
Course information
Semester 5
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • mgr Jolanta Bąk
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Laboratory 30 2 18 1,2 Credit with grade

Aim of the course

Opanowanie znajomości języka angielskiego ogólnego na poziomie B1+ wg Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (The Common European Framework of Reference for Languages). Ukształtowanie wśród studentów świadomości o wadze poprawności językowej i usystematyzowanie wiedzy dotyczącej gramatyki języka angielskiego. Opanowanie umiejętności rozpoznawania oraz prawidłowego stosowania odpowiednich rejestrów językowych – zarówno w języku mówionym jak i pisanym. Utrwalanie i rozwijanie umiejętności prowadzenia korespondencji w języku formalnym.

Ukształtowanie u studentów kompetencji językowej z zakresu elementów języka angielskiego ogólnego oraz technicznego/biznesowego (ESP) niezbędnej dla potrzeb studiowania oraz wykonywania pracy zawodowej w trakcie bądź po ukończeniu studiów.

Prerequisites

Język Angielski II - znajomość języka angielskiego ogólnego na poziomie B1 wg Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (The Common European Framework of Reference for Languages).

Scope

Kompleksowe ćwiczenie i rozwijanie umiejętności językowych (pisanie, czytanie, mówienie oraz rozumienie ze słuchu) w oparciu o literaturę podstawową oraz anglojęzyczne materiały źródłowe związane z biznesem elektronicznym z takich dziedzin tematycznych jak: bezpieczeństwo elektroniczne, przetwarzanie w chmurach, eksploracja zasobów internetowych,  marketing internetowy, zarządzanie przedsiębiorstwem czy zarządzanie relacjami z klientem.

Teaching methods

Ćwiczenia laboratoryjne (lektorat):

- nauczanie języka angielskiego metodą CLT (Communicative Language Teaching) ze szczególnym  uwzględnieniem takich kompetencji przyszłości jak: myślenie krytyczne ( Critical Thinking), umiejętność korzystania z danych (Data Literacy), zdolność adaptacji i elastyczność (Adaptability & Flexibility) czy inteligencja emocjonalna (Emotional Intelligence);

- praca z tekstem źródłowym/specjalistycznym, praca indywidualna, w parach oraz w grupach z wykorzystaniem środków audiowizualnych i multimedialnych.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Ćwiczenia laboratoryjne (lektorat) – warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnej oceny (minimum 60% na ocenę dostateczną) z kolokwium semestralnego,  przygotowanie i przeprowadzenie projektu związanego z artykułem naukowym z dziedziny e-commerce,  przedstawienie krótkiej wypowiedzi (3 min) - tzw. short speech (na temat związany z jednym z przedmiotów kierunkowych w semestrze V), terminowe wykonywanie cotygodniowych krótkich projektów oraz aktywne uczestnictwo w zajęciach.

Recommended reading

  1. I.Dubicka, M.O'Keeffe, B.Dignen, M.Hogan, L.Wright,  Business Partner B1+, Pearson Education Limited, 2018 
  2. H. Dellar, A. Walkley, ROADMAP B1+, Pearson Education Limited, 2019
  3. https://www.journals.elsevier.com/electronic-commerce-research-and-applications
  4. https://www.journals.elsevier.com/decision-support-systems    
  5. www.computer.org/web/publications/transactions

 

Further reading

  1. D.Cotton, D.Falvey, S.Kent, Market Leader 3rd Edition Intermediate, Pearson Education Limited
  2. R.Murphy, English Grammar in Use Fifth Edition, Cambridge University Press, 2019.
  3. F.Botto, , Dictionary of e-Business, John Wiley & Sons, LTD, 2003
  4. M. Holey, D. Hall, My Grammar Lab B1/B2, Pearson Education Limited   2012
  5. S.R. Esteras, E.M. Fabre, Professional English in Use for Computers and the Internet, Cambridge University Press, 2007
  6. S.R. Esteras, Infotech – English for Computer Users, 4th Edition, Cambridge University Press, 2009.
  7. www.computer.org ; www.code.org ;  etc.
  8. Global Journal of Management and Business Research: Economics and Commerce
  9.   https://whitmanenglish.wordpress.com/references-2/ict-vocabulary/
  10.  B.Mascull, Business Vocabulary in Use 3rd edition, Cambridge University Press, 2017

Notes


Modified by mgr Jolanta Bąk (last modification: 30-04-2021 11:29)