Komunikacja. Komunikacja werbalna, niewerbalna, pisemna. Elementy procesu komunikowania. Bariery komunikacyjne i sposoby ich pokonywania. Warunki skutecznej komunikacji, błędy w komunikowaniu się z klientem lub kontrahentem.
Autoprezentacja - zasady skutecznej autoprezentacji.
Środki komunikacyjne. Komunikacja poprzez sieć. Computer Mediated Communication. Bariery w komunikacji sieciowej. Netykieta.
Rola słowa pisanego w skutecznej komunikacji. Efektywne konstruowanie wiadomości (tekstowych).
Technologie informacyjne i komunikacyjne.
Metody kształcenia
case-study, gry symulacyjne, burza mózgów, dyskusja, metoda projektu, praca w zespole
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
Warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnych ocen/zaliczeń ze wszystkich form sprawdzających. Szczegółowe informacje przedstawiane są na pierwszych zajęciach.
Literatura podstawowa
Anders AD., Coleman JT., Castleberry SB.: Communication Preferences of Business-to-Business Buyers for Receiving Initial Sales Messages: A Comparison of Media Channel Selection Theories. International Journal of Business Communication. 2020;57(3):370-400.
Kopus TL., Klimova II.: Reimagine Pitch as a Speech Genre in Business Communication, Perm University Herald. Russian & Foreign Philology / Vestnik Permskogo Universiteta. Rossijskaa i Zarubeznaa Filolgia, 2020, 12(3), pp. 31–40.
Nosalska, K., Mazurek, G.: Marketing principles for Industry 4.0 — a conceptual framework, Engineering Management in Production and Services, 2019, 11(3), 9-20.
Pardillo JC.: Business Communication. Vol. E-book edition. Oakville, ON, Canada: Society Publishing, 2019.
Rogala A., Białowąs S.: Communication in Organizational Environments. Functions, Determinants and Areas of Influence, London: Palgrave Macmillan, 2016.
Materiały uzupełniające wskazane przez prowadzącego zajęcia.
Literatura uzupełniająca
Budzanowska-Drzewiecka M., Marcinkowski A., Motyl-Adamczyk A.: Różnice kulturowe w komunikacji biznesowej, Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2016.
Carnegie D.: Jak doskonalić umiejętność skutecznej komunikacji, StudioEMKA, Warszawa, 2013.
Garret P., Dennis S.: Efektywna komunikacja pisemna w biznesie, K.E. Liber, Warszawa, 2013.
Hamilton Ch.: Skuteczna komunikacja w biznesie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2011.
Holliday M.: Coaching, mentoring i zarządzanie. Jak rozwiązywać problemy i budować zespół, Helion, Gliwice, 2006.
Kowalska M.: E-Mail marketing na różnych etapach budowania relacji z klientem. Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego We Wroclawiu, 2018, 526 (July): 99–108.
Uwagi
Brak
Zmodyfikowane przez dr inż. Anna Pławiak-Mowna, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 30-04-2021 09:32)
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.