SylabUZ

Generate PDF for this page

Interpersonal Communication - course description

General information
Course name Interpersonal Communication
Course ID 15.9-WE-EP-KI
Faculty Faculty of Computer Science, Electrical Engineering and Automatics
Field of study Electrical Engineering
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Engineer's degree
Beginning semester winter term 2021/2022
Course information
Semester 5
ECTS credits to win 1
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr inż. Anna Pławiak-Mowna, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 15 1 9 0,6 Credit with grade

Aim of the course

Rozwój umiejętności i kompetencji w zakresie komunikacji interpersonalnej, w tym w w pracy zespołowej.

Prerequisites

-

Scope

Komunikacja. Komunikacja werbalna, niewerbalna, pisemna. Bariery komunikacyjne i sposoby ich pokonywania. Warunki skutecznej komunikacji, błędy w komunikowaniu się z klientem lub kontrahentem.

Autoprezentacja. Zasady skutecznej autoprezentacji, autoprezentacja w miejscu pracy. Asertywność i praktyczne zastosowanie zachowań asertywnych.

Zespół. Zespoły w środowisku pracy. Role zespołowe. Etapy rozwoju zespołu. Komunikacja w zespole. Problemy zespołu.

Efektywne i nieefektywne wzorce zachowań.

Konflikt. Źródła i rodzaje konfliktów. Rola konfliktu. Zachowania w sytuacji konfliktu, sposoby rozwiązywania konfliktu.

Elementy Design Thinking.

Teaching methods

gry symulacyjne, dyskusja, praca w grupach, metoda projektu, symulacje

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnych ocen/zaliczenia ze wszystkich form sprawdzających.

Szczegółowe informacje przedstawiane są przez prowadzącego na pierwszych zajęciach.

Recommended reading

  1. Bast, F. Crux of time management for students. Reson 2171–88 (2016). https://doi.org/10.1007/s12045-016-0296-6
  2. Konin JG., Denegar CR.: Professional Presentations for an International Audience, Athletic Training Education Journal (Allen Press Publishing Services Inc), 2019, 14(4), 323.
  3. Larios A.: Design Thinking in Practice., PM World Journal, 10(4), Apr. 2021, 1–7.
  4. Materiały przekazane przez prowadzącego zajęcia.
  5. Mostert NM.: Belbin – the Way Forward for Innovation Teams, Journal of Creativity and Business Innovation, 1, 2015, 35-48.
  6. Konin JG, Denegar CR.: Professional Presentations for an International Audience, Athletic Training Education Journal (Allen Press Publishing Services Inc), 2019, 14(4), 323.

Further reading

  1. Belbin R. M.: Twoja rola w zespole, GWP, Gdańsk, 2008.
  2. Bendkowski J.: Rozwój kompetencji pracowników w gospodarce wirtualnej, Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej. Seria Organizacji i Zarządzanie. 2018, 121, 11-24.
  3. Borkowska M.: Autoprezentacja i budowanie bożsamości w wirtualnych sieciach społecznościowych w poszukiwaniu pracy.” Rynek - Społeczeństwo - Kultura : Nieustanny Rozwój Organizacji, 5, 1(22), Jan. 2017, pp. 138–141.
  4. Ciekanowski Z., Nowicka J.; Szymański Z., Załoga W.: Kompetencje społeczne w karierze zawodowej pracowników, Przedsiębiorczość i Zarządzanie : Dylematy współczesnego przedsiębiorstwa, 2018, 18, 37-51.
  5. Kowalczyk K.:  Manipulacje komunikacją interpersonalną w procesie negocjacji, Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica · Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica nr 282/2013, 147-158.
  6. Karten N., Gottesdiener E.: Presentation Skills for Technical Professionals : Achieving Excellence. Ely, Cambridgeshire, United Kingdom: ITGP; 2010.
  7. Koch, T., Gerber, C., de Klerk, J.J. (2018). The impact of social media on recruitment: are you LinkedIn? SA Journal of Human Resource Management, 16(1), 1–14. https://doi.org/10.4102/sajhrm.v16i0.86
  8. Sturges J., Brusino J.: Great Presentations. Alexandria, VA: Association For Talent Development; 2017.

Notes

Brak.


Modified by dr inż. Anna Pławiak-Mowna, prof. UZ (last modification: 26-04-2021 14:30)