SylabUZ

Generate PDF for this page

Knowledge on France and French-Speaking Countries - course description

General information
Course name Knowledge on France and French-Speaking Countries
Course ID 08.9-WH-FRMP-WK2-Ć-S14_genR1TJ5
Faculty Faculty of Humanities
Field of study Filologia francuska z drugim językiem romańskim
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2021/2022
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language french
Author of syllabus
  • dr Witold Kowalski
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Nabycie podstawowych wiadomości o wybranych krajach francuskiego obszaru językowego (Belgia, Szwajcaria, Kanada – Québec, kraje Maghrebu, Afryka centralna) z zakresu historii, polityki, geografii, kultury, sztuki, literatury, sytuacji językowej, specyfiki życia codziennego, ich związków z Francją.

Prerequisites

Uzyskanie zaliczenia z oceną z Wiedzy o Francji i krajach frankofońskich z semestru II.

Scope

1. Belgia : informacje ogólne (polityka, geografia, historia, sytuacja językowa).
2. Literatura Belgii francuskojęzycznej.
3. Szwajcaria : informacje ogólne (polityka, geografia, historia, sytuacja językowa).
4. Kanada – informacje ogólne (polityka, geografia, historia, sytuacja językowa).
5. Québec: od kolonii francuskiej (la Nouvelle France) do prowincji kanadyjskiej – zarys historyczny.
6. Kultura i sztuka Québecu.
7. Związki Kanady z Francją.
8. Kraje Maghrebu (Algieria, Maroko, Tunezja): polityka, historia, związki z Francją (polityka kolonialna Francji, niepodległość Maghrebu, obecne kontakty).
9. Kultura i sztuka krajów Maghrebu (szczególnie literatura francuskojęzyczna).
10. Afryka centralna i jej związki z Francją od epoki kolonialnej aż do dziś.
11. „Négritude” – fragment tożsamości kulturowej krajów afrykańskich (L. S. Senghor, A. Césaire).

Teaching methods

Wykład konwersatoryjny, praca indywidualna, praca w grupach, dyskusja, burza mózgów.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Student otrzymuje zaliczenie z pozytywną oceną po uzyskaniu min. 31 punktów na 50. Zaliczenie obliczane jest na podstawie obecności na zajęciach (1 punkt za każdą obecność, maks.15), prezentacji wybranego regionu/miasta należącego do francuskiego obszaru językowego (też 15 punktów) i ustnego kolokwium (5 pytań, każde za 4 punkty, w sumie 20 punktów).
Skala ocen wygląda następująco:
0 – 30,99 punktów: 2,0
31 – 33,99 pkt : 3,0
34 – 37,99 pkt: 3,5
38 – 41,99 pkt: 4,0
42 – 45,99 pkt: 4,5
46 – 50 pkt: 5,0

Recommended reading

1. J. Barrat, C. Moisei, Géopolitique de la Francophonie, La Documentation française, 2004.
2. B. Lecharbonnier, D. Rincé, P. Brunel, Ch. Moati, Littérature XXe siècle. Textes et documents, Nathan, Paris, 2001.
3. Littératures francophones du monde arabe, Nathan, Paris,1994.
4. M. Tétu, La Francophonie, Hachette, Paris, 1988.

Further reading

Artykuły z prasy francuskojęzycznej, bieżące artykuły z Internetu, nagrania wideo (reportaże, fragmenty dzienników telewizyjnych).

Notes


Modified by dr Witold Kowalski (last modification: 29-04-2021 18:48)