SylabUZ

Generate PDF for this page

Przedmiot do wyboru: Konteksty kulturowe Frankofonii - course description

General information
Course name Przedmiot do wyboru: Konteksty kulturowe Frankofonii
Course ID 08.9-WH-FRMP-KKF-K-S15_pNadGen6Q49Y
Faculty Faculty of Humanities
Field of study Filologia francuska z drugim językiem romańskim
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2021/2022
Course information
Semester 2
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language french
Author of syllabus
  • dr Witold Kowalski
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Tutorial 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Wspomaganie rozwoju osobowego i wdrażanie do skutecznej komunikacji z przedstawicielami innych kultur. Rozwijanie kompetencji interkulturowej poprzez poznanie socjolingwistycznych reguł występujących w społeczeństwach francuskojęzycznych oraz kształtowanie umiejętności refleksji nad ich wartościami. Nabycie podstawowej wiedzy o dorobku kulturowym wybranych krajów frankofońskich.

Prerequisites

Znajomość języka francuskiego co najmniej na poziomie A2.

Scope

Kultura krajów francuskojęzycznych: film, prasa, literatura ustna i pisana, polityka, sztuka, muzyka, malarstwo, filozofia, etc. Tematy z życia codziennego. Tematy popularnonaukowe. Kwestie społeczne i kulturowe, np. postkolonializm, kwestia migracji, konsekwencje Rewolucji Francuskiej, etc.. Związki między kulturą krajów francuskojęzycznych a kulturą polską.

Teaching methods

Wykład informacyjny i syntetyczny, praca z tekstem źródłowym, praca z tekstem literackim i popularnonaukowym, dyskusja, burza mózgów.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Student otrzymuje zaliczenie z oceną na podstawie prezentacji ustnej i pisemnej pracy zaliczeniowej. Brane pod uwagę jest również przygotowanie do zajęć i aktywny w nich udział oraz obecność na zajęciach.

Recommended reading

1. J. Barrat, C. Moisei, Géopolitique de la Francophonie, La Documentation française, 2004.
2. Kowalski, Jacek, Dzieje kultury francuskiej, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2005.
3. B. Lecharbonnier, D. Rincé, P. Brunel, Ch. Moati, Littérature XXe siècle. Textes et documents, Nathan, Paris, 2001.
4. Littératures francophones du monde arabe, Nathan, Paris,1994.
5. M. Tétu, La Francophonie, Hachette, Paris, 1988.

Further reading

Dokumenty prasowe aktualizowane na bieżąco.

Notes


Modified by dr Witold Kowalski (last modification: 29-04-2021 18:48)