SylabUZ

Generate PDF for this page

Język rosyjski w sferze handlu i usług - course description

General information
Course name Język rosyjski w sferze handlu i usług
Course ID 04.1-WH-FRSP-JRHU-S19
Faculty Faculty of Humanities
Field of study Filologia rosyjska
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2021/2022
Course information
Semester 4
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish and russian
Author of syllabus
  • dr Agnieszka Łazar
  • dr hab. Małgorzata Łuczyk, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Tutorial 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Celem pośrednim jest doskonalenie języka rosyjskiego aktualnie używanego przy nawiązywaniu kontaktów biznesowych i zawieraniu transakcji międzynarodowych w sferze handlu i usług wybranych branży i dziedzin gospodarki. Cel finalny - to przygotowanie absolwenta do pracy w różnego rodzaju firmach (handlowych, usługowych, pośrednictwa i in.) współpracujących z partnerami z krajów rosyjskiego obszaru językowego.

Prerequisites

Znajomość języka rosyjskiego min. na poziomie B1.

Scope

Rosyjski rynek towarów i usług: rynek dóbr przemysłowych, rynek dóbr konsumpcyjnych; rynek usług; asortyment towarów i usług. Działalność marketingowa: podstawowe pojęcia (podaż, popyt, konkurencja i in.); rodzaje marketingu. Sposoby promocji towarów i usług na rynku: PR; stymulowanie sprzedaży; sprzedaż bezpośrednia. Reklama świadczonych usług oraz oferowanych towarów. Rodzaje operacji przy zawieraniu transakcji handlowych.

Teaching methods

Praca z książką (z podręcznikiem, praca z oryginalnym tekstem publicystycznym z prasy rosyjskiej – indywidualna i w zespole), pogadanka, metoda sytuacyjna, metody ćwiczebne.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Zaliczenie na ocenę na podstawie pozytywnych ocen z odpowiedzi ustnych i pisemnych oraz prac kontrolnych.

Recommended reading

  1. S. Chawronina, B. Dereń, L. Kłobukowa, I. Michałkina, J. Tarsa, F. Witkowska-Lewicka, Język rosyjski w sferze biznesu, Warszawa 2011.
  2. N. Bondar, S. Chwatow, Бизнес-контакт. Komunikacja biznesowa po rosyjsku, cz. 1-2, Warszawa 2010.
  3. S. Chwatow, R. Hajczuk, Русский язык в бизнесе, Warszawa 2000.
  4. L. Fast, Biznesmeni mówią po rosyjsku dla zaawansowanych, Warszawa 2010.
  5. Zasoby internetowe.

Further reading

  1. L. Jochym-Kuszlikowa, E. Kossakowska, Słownik rosyjsko-polski. Biznes i gospodarka, Warszawa 2009.
  2. Краткий экономический словарь, под ред. А.Н. Азрилияна, Москва 2007.
  3. J. Lubocha-Kruglik, T. Zobek, A. Zych, Rosyjsko-polski słownik tematyczny: ekonomia, Warszawa 2001.
  4. Словарь терминов современного предпринимателя, ред.В.В. Морковкин, Москва 2005.

Notes

Język nauczania: rosyjski i polski.


Modified by dr Agnieszka Łazar (last modification: 08-05-2021 02:41)