SylabUZ
Course name | Wprowadzenie do badań medialnych |
Course ID | 14.2-WP-SOCP-WBM |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Sociology |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2022/2023 |
Semester | 4 |
ECTS credits to win | 2 |
Available in specialities | Badania społeczne w praktyce |
Course type | optional |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | 15 | 1 | - | - | Credit with grade |
Zapoznanie studenta z wybranymi problemami badań medialnych oraz z metodami i technikami badań mass mediów.
Brak
Wprowadzenie do badania mediów - pomiary multi i monomedialne.
Badanie mediów drukowanych – zarys zagadnień (Polskie Badanie Czytelnictwa).
Badanie mediów elektronicznych - zarys zagadnień (Polskie Badanie Internetu).
Badania nad oglądalnością i słuchalnością - zarys zagadnień (Telemetria, Radio Track).
Badanie treści przekazu masowego - analiza zawartości mediów.
Polski monitoring mediów.
Konwersatorium, praca ze źródłami, praca z danymi zastanymi.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Praca w grupie nad wspólnymi zadaniami zaliczeniowymi o charakterze teoretyczno -empirycznym; indywidualna praca nad referatem. Ocena końcowa z przedmiotu to średnia arytmetyczna z ocen zrealizowanych zadań oraz z referatu.
Wimmer R. D., Dominick J. R., Mass media. Metody badań, Kraków 2008.
Lisowska-Magdziarz M., Analiza zawartości mediów: przewodnik dla studentów, Kraków 2004.
McQuail D., Teoria komunikowania masowego, Warszawa 2012.
Instytut Monitorowania Mediów; https://www.imm.com.pl/raporty/
Polskie Badania Internetu; http://pbi.org.pl/
Polskie Badanie Czytelnictwa; https://www.pbc.pl/
Badanie słuchalności programów radiowych Radio Track; https://radiotrack.pl/
Telemetria; https://www.gov.pl/web/krrit/telemetria-polska ; https://www.nielsen.com/pl/pl/solutions/measurement/television/
Sztabiński P. B., Sztabiński F., Sawiński Z., (red.), Nowe Metody, nowe podejścia badawcze w naukach społecznych, Warszawa 2004.
Mrozowski M., Media masowe. Władza, rozrywka i biznes, Warszawa 2001.
Szaban D., Trzop B., Inwestycje węglowe na pograniczu polsko-niemieckim w dyskursie medialnym, Wrocław 2019.
Brak
Modified by dr Krzysztof Lisowski (last modification: 26-04-2022 17:54)