SylabUZ

Generate PDF for this page

Wprowadzenie do badań medialnych - course description

General information
Course name Wprowadzenie do badań medialnych
Course ID 14.2-WP-SOCP-WBM
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Sociology
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 4
ECTS credits to win 2
Available in specialities Badania społeczne w praktyce
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Krzysztof Lisowski
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 15 1 - - Credit with grade

Aim of the course

Zapoznanie studenta z wybranymi problemami badań medialnych oraz z metodami i technikami badań mass mediów.

 

Prerequisites

Brak

Scope

Wprowadzenie do badania mediów - pomiary multi i monomedialne.

Badanie mediów drukowanych – zarys zagadnień (Polskie Badanie Czytelnictwa).

Badanie mediów elektronicznych - zarys zagadnień (Polskie Badanie Internetu).

Badania nad oglądalnością i słuchalnością - zarys zagadnień (Telemetria, Radio Track).

Badanie treści przekazu masowego - analiza zawartości mediów.

Polski monitoring mediów.

Teaching methods

Konwersatorium, praca ze źródłami, praca z danymi zastanymi.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Praca w grupie nad wspólnymi zadaniami zaliczeniowymi o charakterze teoretyczno -empirycznym; indywidualna praca nad referatem. Ocena końcowa z przedmiotu to średnia arytmetyczna z ocen zrealizowanych zadań oraz z referatu.

Recommended reading

Wimmer R. D., Dominick J. R., Mass media. Metody badań, Kraków 2008.

Lisowska-Magdziarz M., Analiza zawartości mediów: przewodnik dla studentów, Kraków 2004. 

McQuail D., Teoria komunikowania masowego, Warszawa 2012.

Instytut Monitorowania Mediów; https://www.imm.com.pl/raporty/

Polskie Badania Internetu; http://pbi.org.pl/

Polskie Badanie Czytelnictwa; https://www.pbc.pl/

Badanie słuchalności programów radiowych Radio Track; https://radiotrack.pl/

Telemetria; https://www.gov.pl/web/krrit/telemetria-polska ; https://www.nielsen.com/pl/pl/solutions/measurement/television/

 

Further reading

Sztabiński P. B., Sztabiński F., Sawiński Z., (red.), Nowe Metody, nowe podejścia badawcze w naukach społecznych, Warszawa 2004.

Mrozowski M., Media masowe. Władza, rozrywka i biznes, Warszawa 2001.

Szaban D., Trzop B., Inwestycje węglowe na pograniczu polsko-niemieckim w dyskursie medialnym, Wrocław 2019.

 

Notes

Brak


Modified by dr Krzysztof Lisowski (last modification: 26-04-2022 17:54)