SylabUZ

Generate PDF for this page

Design thinking - course description

General information
Course name Design thinking
Course ID 14.2--SocD-DT-S22
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Social design
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 1
ECTS credits to win 3
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Dorota Bazuń
  • dr Magdalena Pokrzyńska
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z metodą pracy kreatywnej nazywaną design thinking – projektowanie kreatywne. 

Prerequisites

Scope

  1. Co to jest design thinking?
  2. W jakiego typu projektowaniu może sprawdzić się ta metoda?
  3. Jak stworzyć zespół osób pracujących metodą design thinking?
  4. Kiedy design thinking nie sprawdzi się?
  5. Jakie są najczęściej popełniane błędy podczas pracy za pomocą metody design thinking?
  6. Rola lidera w facylitacji przebiegu design thinking.
  7. Etapy design thinking i ich specyfika.
  8. Czas i miejsce realizacji działań w oparciu o design thinking.
  9. Zadania praktyczne polegające na wypróbowaniu metody design thinking we własnych projektach (w zespołach).

Teaching methods

Mini wykład, dyskusja, wykorzystanie prezentacji multimedialnych i materiałów filmowych. Zajęcia warsztatowe. Mobilne metody kształcenia.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

FORMA ZALICZENIA ĆWICZEŃ

UWAGI

Zasady uzyskania oceny z ćwiczeń

Przygotowanie i zaprezentowanie projektu (w zespołach) wypracowanego podczas zajęć: zgodność z tematem, poprawna struktura pracy, język, rzetelność, samodzielność wykonania pracy, odpowiedni dobór literatury przedmiotu, odpowiednio przygotowana prezentacja projektu)

Ocena końcowa

Zasady uzyskania oceny końcowej

Ocena projektu zespołowego i sposobu przygotowania jego prezentacji.

Recommended reading

  1. Michalska-Dominiak B. , Grocholiński P., Poradnik design thinking, czyli jak wykorzystać myślenie projektowe w biznesie, Wyd. Onepress, Gliwice 2019.
  2. Krzemiński T., Wykorzystaj siłę design thinking, Wyd. Onepress, Gliwice 2021.
  3. Kaim A., Design thinking w kulturze. Myślenie projektowe krok po kroku, wyd. Agnieszka Kaim, Gdynia 2019.

Further reading

  1. Sońta-Drączkowska E., Design thinking w zarządzaniu projektami – ocena możliwości zastosowania, 2020 – pdf open access.
  2. Helman J., Rosienkiewicz M, Design thinking jako koncepcja pobudzania innowacji, 2015 – pdf open access.
  3. https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjuxI3jsvrzAhXMwosKHQKMDSIQFnoECAMQAQ&url=http://www.ptzp.org.pl/files/konferencje/kzz/artyk_pdf_2016/T1/t1_0062.pdf&usg=AOvVaw2qw-mBAI7WPTYI6z0_72dw
  4. Vulery E., Design Thinking Handbook, DesignedBetter.Co, 2019 - pdf open access.
  5. Gekeler M., A practical guide to design thinking, Friedrich-Ebert-Stiftung India Office 2019 – pdf open access.
  6. Pressman A., Design Thinking. The Guide to Creative Problem Solving for Everyone, Routledge 2019– pdf open access.
  7. Amrose D., Harris P., Design Thinking. The act or practice of using your mind to consider design, AVA Publishing SA 2010 – pdf open access.
  8. Hobcraft P., Improving Potential for Innovation through Design Thinking, HYPE Softwaretechnik GmbH / HYPE Innovation Inc. 2017 – pdf open access.
  9. Vianna M., Vianna Y., Adler I. K., Lucena B., Russo B., Design Thinking. Business Innovation, MJV Press 2011 – pdf open access.
  10. Good practice in teaching and learning using Design Thinking methodology - a handbook, ed. Babout L., Graul C., Fernandez Iglesias M. J., Utne A., Diamon DT 2017 – pdf open access.

Notes


Modified by dr Tomasz Kołodziej (last modification: 27-01-2022 17:21)