SylabUZ

Generate PDF for this page

Komunikowanie społeczne - course description

General information
Course name Komunikowanie społeczne
Course ID 14.2--SocD-KS-S22
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Social design
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 2
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Beata Trzop, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 15 1 - - Credit with grade
Lecture 15 1 - - Credit with grade

Aim of the course

Zapoznanie studenta z wybranymi treściami dotyczącymi procesu komunikowania społecznego  i jego wybranymi obszarami z uwzględnieniem procesów historycznych i aktualnych trendów.

Prerequisites

Scope

Wykłady

  1. Komunikowanie społeczne: definicje i cechy komunikowania, modele komunikowania, rozwój komunikowania.
  2. Teoretyczne podstawy komunikowania masowego jako typu komunikowania społecznego.
  3. Teorie komunikowania: podstawowe zagadnienia
  4. Teorie komunikowania: przegląd szkół i tradycji.
  5.  Rewolucje komunikacyjne.
  6. Komunikacja niewerbalna – zarys zagadnień.

Ćwiczenia

  1. Podstawy komunikowanie międzykulturowego.
  2. Podstawy komunikowania politycznego.
  3. Język a komunikowanie w przestrzeni publicznej i prywatnej.
  4. Różnorodne przejawy komunikacji w internecie (hejt, grupy wirtualne, media społecznościowe a autoprezentacja, netykieta).
  5. Tradycyjne mass media jako obszar komunikowania masowego.
  6. Mowa ciała: praktyczne ujęcie.

Teaching methods

 Wykład konwencjonalny, praca z tekstem, zadania praktyczne.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Wykład

FORMA ZALICZENIA wykladu

Zaliczenie z oceną

.

 

Zasady uzyskania oceny z wykładu

Ocena końcowa z wykładu to ocena zaliczenia

Ćwiczenia

FORMA ZALICZENIA ĆWICZEŃ

Przygotowanie prezentacji (poprawny wybór literatury, sposób prezentacji, krytyczna analiza, inicjowanie dyskusji); wykonywanie zadania/zadań praktycznych związanych z treścią realizowaną na ćwiczeniach;

.

 

Zasady uzyskania oceny z ćwiczeń

Średnia arytmetyczna ocen z prezentacji i ocen z zadań praktycznych jest oceną z ćwiczeń.

Ocena końcowa

Zasady uzyskania oceny końcowej

Średnia arytmetyczna oceny z egzaminu i oceny z ćwiczeń.

Recommended reading

  1. Batorski D.,  Marody M., Nowak A.  (red.), Społeczna przestrzeń internetu, Warszawa 2006.
  2. Kita M., Loewe I.,Język w internecie - 01 Język w internecie. Rozpoznanie stanu wiedzy, Katowice 2017. 
  3. Dobek – Ostrowska B., Komunikowanie polityczne i publiczne, Warszawa 2012.
  4. Flores S. E., Sfejsowani. Jak media społecznościowe wpływają na nasze życie, emocje i relacje z innymi, Warszawa 2017.
  5. Leathers Dale G., Komunikacja niewerbalna. Zasady i zastosowanie, Warszawa 2009.
  6. McQuail D., Teoria komunikowania masowego, Warszawa 2012.
  7. Szopski M, Komunikowanie międzykulturowe, Warszawa 2005.

Further reading

  1. Goban-Klas T., Media i komunikowanie masowe: teorie i analizy prasy, radia, telewizji i Internetu, Warszawa 2009.
  2. Jenkins H., Ford S., Green J., Rozprzestrzenialne media. Jak powstają wartości i znaczenia w usieciowionej kulturze, Łódź 2018.
  3. Mrozowski M., Przenikanie mediów. Ewolucja mediów a przemiany ładu społecznego, Warszawa 2019.
  4. Popławska A., komunikacja międzykulturowa w Internecie. Lokalne uwarunkowania procesów komunikacji społecznej, Kultura i Polityka, 2013.
  5. Siuda P., Kryteria wspólnotowości w internecie, „Kultura i Edukacja”, nr 4/2009, ss. 21–36.

Notes


Modified by dr Tomasz Kołodziej (last modification: 19-09-2022 12:25)