SylabUZ
Course name | Diagnoza potrzeb i potencjałów społecznych |
Course ID | 14.2--SocD-DPiPSć-S22 |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Social design |
Education profile | academic |
Level of studies | Second-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2022/2023 |
Semester | 3 |
ECTS credits to win | 4 |
Course type | optional |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | 30 | 2 | - | - | Credit with grade |
Celem przedmiotu jest przekazanie studentom kompleksowej wiedzy z zakresu realizacji diagnoz społecznych, ze szczególnym uwzględnieniem diagnozowania społeczności lokalnych na potrzeby opracowania programów i strategii rozwoju społecznego.
1. Perspektywa potrzeb i potencjałów społecznych we współczesnych koncepcjach teoretycznych (np., koncepcje spójności społecznej, rozwoju społecznego, rozwoju zrównoważonego, gospodarki cyrkularnej, włączenia społecznego, innowacyjność społeczna)
2. Nurty badawcze w międzynarodowej polityce rozwoju społecznego
3. Proces badawczy w diagnozie potrzeb i potencjałów społecznych
4. Realizatorzy i uczestnicy diagnoz społecznych w środowisku lokalnym
5. Metody i techniki diagnoz społecznych
6. Niestandardowe techniki diagnozy
7. Organizacja diagnoz i zarządzanie procesem diagnozy
8. Diagnoza partycypacyjna i partnerstwo w diagnozie
Metoda tekstu przewodniego, dyskusja, praca w grupach, spacer badawczy
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
FORMA ZALICZENIA ĆWICZEŃ |
Zaliczenie na ocenę |
Zasady uzyskania oceny z ćwiczeń |
Zaliczenie na podstawie przygotowanej w 2-3 osobowych zespołach prezentacji projektu badawczego na temat diagnozy potrzeb i potencjałów społeczności lokalnej (w odniesieniu do jednej z wybranych koncepcji rozwoju społecznego) oraz kolokwium obejmującego zakres materiału zgodny z przedstawionym na pierwszych zajęciach sylabusem. Prezentacja projektu – w ocenie nacisk położony zostanie na umiejętne stosowanie poznanych kategorii pojęciowych, odniesienia do zróżnicowanych źródeł, a także sposób zaprezentowania tematu podczas zajęć. Kolokwium w formie pytań problemowych, otwartych (z możliwością zamiany na test z progami punktowymi – w przypadku zajęć realizowanych w formie zdalnej). Minimalny próg wymagany do uzyskania oceny pozytywnej – 60% punktów. Ocena z ćwiczeń stanowić będzie średnią arytmetyczną ocen z prezentacji oraz kolokwium. |
Ocena końcowa
Zasady uzyskania oceny końcowej |
Ocena końcowa = ocena z ćwiczeń |
Część zajęć może zostać zrealizowana z wykorzystaniem mobilnych metod edukacyjnych (np. spacer badawczy, gra, wizyta studyjna).
Modified by dr Tomasz Kołodziej (last modification: 27-01-2022 10:09)