SylabUZ
Course name | Programowanie strategiczne |
Course ID | 14.2--SocD-PS-S22 |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Social design |
Education profile | academic |
Level of studies | Second-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2022/2023 |
Semester | 3 |
ECTS credits to win | 4 |
Course type | optional |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | 30 | 2 | - | - | Credit with grade |
Celem przedmiotu jest przekazanie studentom kompleksowej wiedzy z zakresu programowania działań strategicznych w odniesieniu do lokalnych i regionalnych planów działania jednostek samorządu lokalnego. Dodatkowym celem jest zapoznanie z zasadami opracowania planów strategicznych i przekazanie praktycznych umiejętności związanych z tworzeniem tego typu dokumentów.
1. Paradygmaty rozwoju społecznego i rozwój zrównoważony
2. Zarządzanie strategiczne i zarzadzanie publiczne
3. Metody i etapy programowania strategicznego
4. Budowa dokumentów strategicznych
5. Techniki analiz strategicznych (analizy źródeł danych; analiza SWOT, macierz BCG)
6. Uspołecznienie procesów programowania strategicznego
7. Diagnoza, partycypacja, ewaluacja – błędy programowania strategicznego
8. Instrumenty wspierające działania programowe
9. Globalne i lokalne strategie rozwoju społecznego – studia materiałów źródłowych
Metoda tekstu przewodniego, dyskusja, praca w grupach, projekt
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
FORMA ZALICZENIA ĆWICZEŃ |
Zaliczenie na ocenę |
Zasady uzyskania oceny z ćwiczeń |
Zaliczenie na podstawie przygotowanej w 2-3 osobowych zespołach prezentacji projektu analizy i oceny wybranej, aktualnej strategii (wg wyznaczonych kryteriów oceny) dotyczącej rozwoju społecznego (strategie polityki społecznej, rozwoju gmin i powiatów, rozwiązywania problemów społecznych, programy rewitalizacji lub inne o charakterze społecznym) oraz kolokwium obejmującego zakres materiału zgodny z przedstawionym na pierwszych zajęciach sylabusem. Prezentacja projektu – w ocenie nacisk położony zostanie na umiejętne stosowanie poznanych kategorii pojęciowych, odniesienia do zróżnicowanych źródeł, a także sposób zaprezentowania tematu podczas zajęć. Kolokwium w formie testu z progami punktowymi. Minimalny próg wymagany do uzyskania oceny pozytywnej – 60% punktów. Ocena z ćwiczeń stanowić będzie średnią arytmetyczną ocen z prezentacji oraz kolokwium. |
Ocena końcowa
Zasady uzyskania oceny końcowej |
Ocena końcowa = ocena z ćwiczeń |
Modified by dr Tomasz Kołodziej (last modification: 27-01-2022 10:43)