SylabUZ

Generate PDF for this page

Socjologia gospodarki - course description

General information
Course name Socjologia gospodarki
Course ID 14.2--SocD-SG-S22
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Social design
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 3
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Anna Mielczarek-Żejmo
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Celem przedmiotu jest poznanie przez studentów zasad funkcjonowania systemu gospodarczego oraz prowadzenia działalności gospodarczej.

Prerequisites

Scope

  1. Homo oeconomicus. Charakterystyka i krytyka koncepcji
  2. Gospodarka, polityka, kultura
  3. Rynek jako instytucja
  4. Aktorzy sfery gospodarczej
  5. Przedsiębiorstwo jako system społeczny
  6. Stosunki pracy
  7. Zarządzanie różnorodnością
  8. Etos i etyka pracy
  9. Działalność gospodarcza

Teaching methods

Praca z tekstem, dyskusja, techniki pracy warsztatowej, analiza przypadku, gra symulacyjna

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

FORMA ZALICZENIA ĆWICZEŃ

UWAGI

Zasady uzyskania oceny z ćwiczeń

Projekt – koncepcja przedsiębiorstwa prywatnego

Projekt jest pracą indywidualną lub grupową. zawiera elementy niezbędne do utworzenia i uruchomienia przedsiębiorstwa prywatnego (biznesplan).

Kryteria oceny: zgodność z tematem, kompletność, samodzielność

Ocena końcowa

Zasady uzyskania oceny końcowej

Ocena z ćwiczeń jest oceną końcową.

Recommended reading

  1. Gilejko L., Towalski R., Gardawski J., Siewierski J. (red.), Socjologia gospodarki, Wydawnictwo: DIFIN, Warszawa 2008.
  2. Hofstede G., Hofstede G. J., Minkov M., Kultury i organizacje: zaprogramowanie umysłu, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2011.
  3. Kochanowicz J., Marody M., Kultura i gospodarka, Scholar, Warszawa 2010.
  4. Tokarski A., Tokarski M. Wójcik J., Jak solidnie przygotować profesjonalny biznesplan, CeDeWu, Warszawa 2011.

Further reading

Notes


Modified by dr Tomasz Kołodziej (last modification: 27-01-2022 11:17)