SylabUZ

Generate PDF for this page

Biznes społeczny - course description

General information
Course name Biznes społeczny
Course ID 14.2--SocD-BS-S22
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Social design
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 4
ECTS credits to win 4
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Mariusz Kwiatkowski, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Celem przedmiotu jest przygotowanie uczestników do korzystania z potencjału biznesu społecznego w rozwiązywaniu problemów indywidualnych i grupowych, w skali lokalnej, regionalnej, krajowej i międzynarodowej. Korzystanie z potencjału biznesu społecznego może polegać na współpracy z przedsiębiorstwami społecznymi, doradztwie na rzecz biznesu społecznego lub tworzeniu, prowadzeniu i rozwijaniu nowych podmiotów.

Prerequisites

Scope

  1. Biznes społeczny na tle innych form aktywności społecznej i gospodarczej
  2. Wybrane przypadki przedsiębiorstw społecznych
  3. Przedsiębiorstwa społeczne a problemy osób defaworyzowanych
  4. Przedsiębiorstwa społeczne a problemy wspólnot lokalnych i regionalnych
  5. Krajowe i międzynarodowe sieci biznesu społecznego
  6. Zarządzanie przedsiębiorstwem społecznym
  7. Ewaluacja działalności przedsiębiorstw społecznych

Teaching methods

Analizy przypadków z użyciem metod mobilnych (wizyty studyjne, spacery badawcze).

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

FORMA ZALICZENIA ĆWICZEŃ

Zaliczenie na ocenę

Zasady uzyskania oceny z ćwiczeń

Analiza przypadku (zgodność z tematem, poprawna struktura pracy, język, rzetelność, samodzielność wykonania pracy, odpowiedni dobór literatury przedmiotu, poprawny sposób prezentacji, umiejętność udzielenia odpowiedzi na pytania dotyczące prezentowanego materiału).

Ocena końcowa

Zasady uzyskania oceny końcowej

Ocena końcowa jest oceną z ćwiczeń.

Recommended reading

  1. Laville J.-L., Social and solidarity economy in historical perspective, [w:] Social and Solidarity Economy: Beyond the Fringe, Utting Peter (red.), Zed Books, London 2015.
  2. Praszkier R., Nowak A., Przedsiębiorczość społeczna. Teoria i praktyka, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2012.

Further reading

1.       Karwacki A., Kaźmierczak T., Rymsza M. (red.), Reintegracja. Aktywna polityka społeczna w praktyce, Instytut Spraw Publicznych, Warszawa 2014.

2.       Kwiatkowski M., Jak włączać ekonomię społeczną w proces rewitalizacji, Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, Warszawa 2019.

3.       Polačková Z., Social enterprises and their ecosystems in Europe, Country Report Slovakia, Publications Office of the European Union, Luxembourg 2020.

Notes


Modified by dr Tomasz Kołodziej (last modification: 27-01-2022 14:24)