SylabUZ

Generate PDF for this page

Praca i komunikacja w zespole wirtualnym - course description

General information
Course name Praca i komunikacja w zespole wirtualnym
Course ID 14.2--SocD-PiKwZW-S22
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Social design
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 4
ECTS credits to win 4
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Justyna Nyćkowiak
  • dr Tomasz Kołodziej
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów ze specyfiką funkcjonowania zespołów wirtualnych ze względu na kompetencje ich członków, efektywność pracy, zarządzanie różnorodnością i przebieg procesów komunikowania w takich zespołach. Studenci zdobędą równie podstawowe informacje z zakresu roli i zagrożeń wynikających z upowszechnienia się zespołów wirtualnych.

Prerequisites

Scope

  1. Specyfika oraz kierunki rozwoju zespołów wirtualnych
  2. Kompetencje członka zespołu wirtualnego
  3. Problem zaufania i identyfikacji w zespołach wirtualnych
  4. Proces komunikacji w zespole wirtualnym - znaczenie i zasady
  5. Zarządzanie różnorodnością oraz wiedzą w zespołach wirtualnych
  6. Etapy i efektywność pracy zespołów wirtualnych
  7. Korzyści i zagrożenia wynikające z funkcjonowania zespołów wirtualnych
  8. Bezpieczeństwo informacji w pracy zespołów wirtualnych

Teaching methods

Praca z tekstem, praca w grupach, dyskusja, metoda warsztatowa, metody grywalizacyjne.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

FORMA ZALICZENIA ĆWICZEŃ

Zaliczenie na ocenę

Zasady uzyskania oceny z ćwiczeń

Ocena z ćwiczeń jest średnią z ocen uzyskanych za realizację zadań w trakcie zajęć oraz oceny za prezentację przygotowaną w oparciu o zrealizowane na zajęciach zadania.

Ocena końcowa

Zasady uzyskania oceny końcowej

Ocena końcowa jest oceną z ćwiczeń.

Recommended reading

  1. Barnowska B., Saniuk S., Korzyści i zagrożenia wynikające z funkcjonowania wirtualnych zespołów projektowych, Studia Informatica Pomerania, 1 (43) 2017, 5-14.
  2. Dulebohn J. H., Hoch J. E., Virtual teams in organizations, 2017.
  3. Kimble C., Building effective virtual teams: How to overcome the problems of trust and identity in virtual teams, Global Business and Organizational Excellence, 30(2) 2011, 6-15.
  4. Krawczyk-Bryłka B., Budowanie zespołu wirtualnego: zasady i wyzwania. Studia Informatica Pomerania, 2 (40) 2016, 99-111.
  5. Krawczyk-Bryłka B., Kompetencje członków zespołu wirtualnego. Studia i Prace WNEiZ US, (48/2) 2017, 33-44.
  6. Mikuła B., Stefaniuk T., Zarządzanie wiedzą w zespole wirtualnym jako istotny czynnik jego skutecznej pracy, 2013.
  7. Nydegger R., Nydegger L., Challenges in managing virtual teams, Journal of Business & Economics Research (JBER), 8(3) 2010.
  8. Serrat O., Managing virtual teams. In Knowledge Solutions (pp. 619-625), Springer, Singapore 2017.
  9. Stefaniuk T., Zagrożenia dla bezpieczeństwa informacji w zespołach wirtualnych, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego, seria Administracja i Zarządzanie, 37(110) 2016, 49-60.

Further reading

  1. Krawczyk-Bryłka, B., Znaczenie różnorodności zespołu dla wirtualnej współpracy. Przedsiębiorczość i Zarządzanie, 18(11.2) 2017, 291-302.

Notes

Część zajęć może zostać zrealizowana z wykorzystaniem mobilnych metod edukacyjnych (np. spacer badawczy, gra, wizyta studyjna).


Modified by dr Tomasz Kołodziej (last modification: 27-01-2022 14:36)