Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów ze specyfiką funkcjonowania zespołów wirtualnych ze względu na kompetencje ich członków, efektywność pracy, zarządzanie różnorodnością i przebieg procesów komunikowania w takich zespołach. Studenci zdobędą równie podstawowe informacje z zakresu roli i zagrożeń wynikających z upowszechnienia się zespołów wirtualnych.
Prerequisites
Scope
Specyfika oraz kierunki rozwoju zespołów wirtualnych
Kompetencje członka zespołu wirtualnego
Problem zaufania i identyfikacji w zespołach wirtualnych
Proces komunikacji w zespole wirtualnym - znaczenie i zasady
Zarządzanie różnorodnością oraz wiedzą w zespołach wirtualnych
Etapy i efektywność pracy zespołów wirtualnych
Korzyści i zagrożenia wynikające z funkcjonowania zespołów wirtualnych
Bezpieczeństwo informacji w pracy zespołów wirtualnych
Teaching methods
Praca z tekstem, praca w grupach, dyskusja, metoda warsztatowa, metody grywalizacyjne.
Learning outcomes and methods of theirs verification
Outcome description
Outcome symbols
Methods of verification
The class form
Assignment conditions
FORMA ZALICZENIA ĆWICZEŃ
Zaliczenie na ocenę
Zasady uzyskania oceny z ćwiczeń
Ocena z ćwiczeń jest średnią z ocen uzyskanych za realizację zadań w trakcie zajęć oraz oceny za prezentację przygotowaną w oparciu o zrealizowane na zajęciach zadania.
Ocena końcowa
Zasady uzyskania oceny końcowej
Ocena końcowa jest oceną z ćwiczeń.
Recommended reading
Barnowska B., Saniuk S., Korzyści i zagrożenia wynikające z funkcjonowania wirtualnych zespołów projektowych, Studia Informatica Pomerania, 1 (43) 2017, 5-14.
Dulebohn J. H., Hoch J. E., Virtual teams in organizations, 2017.
Kimble C., Building effective virtual teams: How to overcome the problems of trust and identity in virtual teams, Global Business and Organizational Excellence, 30(2) 2011, 6-15.
Krawczyk-Bryłka B., Budowanie zespołu wirtualnego: zasady i wyzwania. Studia Informatica Pomerania, 2 (40) 2016, 99-111.
Krawczyk-Bryłka B., Kompetencje członków zespołu wirtualnego. Studia i Prace WNEiZ US, (48/2) 2017, 33-44.
Mikuła B., Stefaniuk T., Zarządzanie wiedzą w zespole wirtualnym jako istotny czynnik jego skutecznej pracy, 2013.
Nydegger R., Nydegger L., Challenges in managing virtual teams, Journal of Business & Economics Research (JBER), 8(3) 2010.
Stefaniuk T., Zagrożenia dla bezpieczeństwa informacji w zespołach wirtualnych, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego, seria Administracja i Zarządzanie, 37(110) 2016, 49-60.
Further reading
Krawczyk-Bryłka, B., Znaczenie różnorodności zespołu dla wirtualnej współpracy. Przedsiębiorczość i Zarządzanie, 18(11.2) 2017, 291-302.
Notes
Część zajęć może zostać zrealizowana z wykorzystaniem mobilnych metod edukacyjnych (np. spacer badawczy, gra, wizyta studyjna).
Modified by dr Tomasz Kołodziej (last modification: 27-01-2022 14:36)