SylabUZ

Generate PDF for this page

Methodology of upbringing in social rehabilitation - course description

General information
Course name Methodology of upbringing in social rehabilitation
Course ID 05.9-WP-RzK-MWR
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Resocjalizacja z kryminologią
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 2
ECTS credits to win 4
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Mirosław Kowalski, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 15 1 15 1 Exam
Class 30 2 30 2 Credit with grade

Aim of the course

  1. Zapoznanie studenta z podstawowymi zagadnieniami związanymi z metodyką wychowania, ukazanie współczesnych metod wychowania, zapoznanie z warunkami kształtowania postawy asertywnej u wychowanka.

Prerequisites

Student zna podstawowe pojęcia dotyczące wychowania oraz koncepcje wyjaśniające funkcjonowanie wychowanka w środowisku społecznym

Scope

Wykład 

Przedmiot i podstawowe zadania metodyki pracy wychowawczej

Sylwetka osobowościowa dobrego nauczyciela –wychowawcy

Charakterystyka metod pracy w poszczególnych placówkach wychowawczo-resocjalizacyjnych  

Ćwiczenia:

 Wprowadzenie w terminologię metodyki wychowawczej,  

Współpraca pedagoga resocjalizacyjnego  z rodzicami

Innowacyjne metody i narzędzia pracy wychowawczej

Rozwiązywanie konfliktów i zachowania asertywne

Kształtowanie charakteru wychowanka i jego umiejętności społecznych

Teaching methods

Wykład problemowy, pogadanka, praca z książką, praca z dokumentem źródłowym, metoda przypadków, metoda sytuacyjna, praca w grupach, dyskusja, burza mózgów, prezentacja multimedialna

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Ocena aktywnego udziału w zajęciach ćwiczeniowych wg przygotowanych kryteriów obejmujących wiedzę merytoryczną

Egzamin – 60% maksymalnej liczby punktów – ocena dost., 70% - dst+; 80% - db; 90% - db+; 100% - bdb

Na ćwiczeniach dopuszcza się jedną nieobecność nieusprawiedliwioną studenta. Pozostałe nieobecności należy rozliczyć w ramach konsultacji, po uzgodnieniu ich zakresu z prowadzącym.

Studenci funkcjonujący w ramach IOS realizują program zgodnie z Regulaminem studiów

Recommended reading

Kamińska, U. (2003). Zarys metodyki pracy opiekuńczo-wychowawczej w rodzinnych i instytucjonalnych formach wychowania. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.

Gajewska, G. (2009). Pedagogika opiekuńcza: elementy metodyki. Zielona Góra: Gaja.

Further reading

Faber, A. i Mazlish, E. (2013). Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły. Poznań: Media Rodzina.

Notes


Modified by dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (last modification: 10-02-2022 13:09)