SylabUZ

Generate PDF for this page

Coaching in social rehabilitation - course description

General information
Course name Coaching in social rehabilitation
Course ID 05.9-WP-RzK-CwR
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Resocjalizacja z kryminologią
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 6
ECTS credits to win 3
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 30 2 18 1,2 Credit with grade

Aim of the course

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi założeniami couchingu, ukazanie etapów pracy couchingowej, zapoznanie z narzędziami wykorzystywanymi do pracy couchingowej w resocjalizacji, ukazanie znaczenia zarządzania emocjami w pracy coucha.

Prerequisites

Student posiada wiedzę z zakresu psychologii ogólnej, psychologii wychowania i uczenia się

Scope

1.      Teoria i praktyka coachingu – zasady ogólne

2.      Zjawiska nieświadome istotne w relacji coachingowej: rozpoznawanie rozumienie i radzenie sobie z nimi

3.      Etapy procesu couchingowego

4.      Emocje w pracy coacha

5.      Narzędzia coachingowe w resocjalizacji

6.      Budowanie relacji w procesie coachingowym

7.      Ćwiczenie umiejętności coachingowych w resocjalizacji

8.      Rola coachingu w budowaniu kultury organizacyjnej

Teaching methods

wykład konwersatoryjny; gry symulacyjne;

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Wypowiedź pisemna 94-100% = 5,0; 85-93% = 4,5; 76-84% = 4,0; 68-60 =3,5; 51-59% = 3,0

Projekt rozmowy coachingowej wg wybranego modelu coachingowego (GROW; IGROW; Score) – punkty za projekt przyznawane są wg następującej zasady 94-100% = 5,0; 85-93% = 4,5; 76-84% = 4,0; 68-60 =3,5; 51-59% = 3,0

Ocena końcowa – średnia arytmetyczne otrzymana z wypowiedzi pisemnej  oraz z projektu rozmowy coachingowej

 Dopuszcza się nieobecność na 6% zajęć

Zgodnie z § 17 Regulaminu Studiów Student ma obowiązek uzupełnić wiadomości związane z opuszczonymi zajęciami – w przypadku nieobecności na zajęciach weryfikacja efektów uczenia zostanie przeprowadzona na podstawie rozmowy w czasie konsultacji przy zastosowaniu następującej punktacji

94-100% = 5,0; 85-93% = 4,5; 76-84% = 4,0; 68-60 =3,5; 51-59% = 3,0

W przypadku Indywidualnej organizacji studiów - Student realizuje zajęcia zgodnie z Regulaminem Studiów 

Recommended reading

1.        Starr J., Podręcznik coachingu : sprawdzone techniki treningu personalnego; 2015

2.        Czym jest coaching? Prawdy i mity; (red) M. Zubrzycka-Nowak; K. Rybczyńska; S. Monostori; 2018

Further reading

Coaching inteligencji emocjonalnej; (red.) S. Neale, L., Spencer-Arnell, L, Wilson. 2018  

Notes


Modified by dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (last modification: 25-04-2022 12:52)