SylabUZ
Course name | Designing training in social rehabilitation |
Course ID | 05.9-WP-RzK-PSwR |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Resocjalizacja z kryminologią |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2022/2023 |
Semester | 6 |
ECTS credits to win | 3 |
Course type | optional |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Credit with grade |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi założeniami projektowania szkoleń (kompetencje trenerskie, style myślenia i uczenia się dorosłych), ukazanie znaczenia analizy potrzeb szkoleniowych, przedstawienie modelu prowadzenia szkolenia wg cyklu Kolba, 4 mat oraz metody Walta Disneya; przedstawienie znaczenia metod aktywizujących wykorzystywanych w czasie szkoleń, wzbudzenie refleksji nad znaczeniem ewaluacji projektu szkoleniowego.
Student posiada wiedzę z zakresu psychologii ogólnej, psychologii wychowania i uczenia się, podstawy dydaktyki ogólnej
Kompetencje trenera- szkoleniowca
Style myślenia i uczenia się dorosłych
Analiza i identyfikacja potrzeb szkoleniowych
Cykl Kolba
Metoda 4 Mat
Walt Disney w procesie szkoleniowym
Metody aktywizujące w procesie szkoleniowych
Icebreaker w szkoleniach
Rewaluacja procesu szkoleniowego
wykład konwersatoryjny; gry symulacyjne; projekt
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Projekt szkolenia wg wybranego przez studenta modelu – punkty za projekt przyznawane są wg następującej zasady 94-100% = 5,0; 85-93% = 4,5; 76-84% = 4,0; 68-60 =3,5; 51-59% = 3,0
Ocena końcowa – średnia arytmetyczne otrzymana z testu oraz z projektu szkolenia
Dopuszcza się nieobecność na 6% zajęć
Zgodnie z § 17 Regulaminu Studiów Student ma obowiązek uzupełnić wiadomości związane z opuszczonymi zajęciami – w przypadku nieobecności na zajęciach weryfikacja efektów uczenia zostanie przeprowadzona na podstawie testu przy zastosowaniu następującej punktacji
94-100% = 5,0; 85-93% = 4,5; 76-84% = 4,0; 68-60 =3,5; 51-59% = 3,0
Rea L., Efektywne szkolenie : techniki doskonalenia umiejętności trenerskich, 2006
Moczydłowska J. , Zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji; 2010
Modified by dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (last modification: 10-02-2022 11:33)