SylabUZ

Generate PDF for this page

Designing training in social rehabilitation - course description

General information
Course name Designing training in social rehabilitation
Course ID 05.9-WP-RzK-PSwR
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Resocjalizacja z kryminologią
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 6
ECTS credits to win 3
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 30 2 18 1,2 Credit with grade

Aim of the course

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi założeniami projektowania szkoleń (kompetencje trenerskie, style myślenia i uczenia się dorosłych), ukazanie znaczenia analizy potrzeb szkoleniowych, przedstawienie modelu prowadzenia szkolenia wg cyklu Kolba, 4 mat oraz metody Walta Disneya; przedstawienie znaczenia metod aktywizujących wykorzystywanych w czasie szkoleń, wzbudzenie refleksji nad znaczeniem ewaluacji projektu szkoleniowego. 

Prerequisites

Student posiada wiedzę z zakresu psychologii ogólnej, psychologii wychowania i uczenia się,  podstawy dydaktyki ogólnej

Scope

  1. Kompetencje trenera- szkoleniowca 

  2. Style myślenia i uczenia się dorosłych 

  3. Analiza i identyfikacja potrzeb szkoleniowych

  4. Cykl Kolba 

  5. Metoda 4 Mat 

  6. Walt Disney w procesie szkoleniowym

  7. Metody aktywizujące w procesie szkoleniowych 

  8. Icebreaker w szkoleniach 

  9. Rewaluacja procesu szkoleniowego

Teaching methods

wykład konwersatoryjny; gry symulacyjne; projekt

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Projekt szkolenia wg wybranego przez studenta modelu  – punkty za projekt przyznawane są wg następującej zasady 94-100% = 5,0; 85-93% = 4,5; 76-84% = 4,0; 68-60 =3,5; 51-59% = 3,0 

Ocena końcowa – średnia arytmetyczne otrzymana z testu oraz z projektu szkolenia

 Dopuszcza się nieobecność na 6% zajęć 

Zgodnie z § 17 Regulaminu Studiów Student ma obowiązek uzupełnić wiadomości związane z opuszczonymi zajęciami – w przypadku nieobecności na zajęciach weryfikacja efektów uczenia zostanie przeprowadzona na podstawie testu przy zastosowaniu następującej punktacji 

94-100% = 5,0; 85-93% = 4,5; 76-84% = 4,0; 68-60 =3,5; 51-59% = 3,0 

Recommended reading

  1. Rea L., Efektywne szkolenie : techniki doskonalenia umiejętności trenerskich, 2006  

  2.  Moczydłowska J. , Zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji; 2010

Further reading

Notes


Modified by dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (last modification: 10-02-2022 11:33)