SylabUZ

Generate PDF for this page

Sztuka debaty i konsultacji społecznych - course description

General information
Course name Sztuka debaty i konsultacji społecznych
Course ID 14.2-WP-SOCD-SDKS
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Sociology
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 3
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Joanna Frątczak-Müller
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Zapoznanie studenta z wybranymi współczesnymi teoriami komunikowania oraz zasadami prowadzenia dyskusji, debat i konsultacji społecznych. 

Prerequisites

-

Scope

  1. Wystąpienia publiczne – interakcja społeczna
  2. Typy debat, rodzaje dyskusji, prowadzenie sporu
  3. Techniki argumentacji
  4. Konsultacje społeczne – korzyści i bariery, zastosowanie
  5. Konsultacje społeczne - techniki i etapy konsultowania
  6. Partycypacja, aktywność społeczna, jak zachęcić do uczestnictwa w konsultacjach?
  7. Przygotowanie i przebieg konsultacji społecznych
  8. Analizy danych i opracowanie raportów

Teaching methods

Praca z materiałem źródłowym, dyskusja, praca w grupach, wykład konwencjonalny, wykorzystanie metod mobilnych: wizyta studyjna, stand-up - odgrywanie wystąpienia publicznego, e-learning, blended learning

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Przygotowanie i realizacja wystąpienia publicznego na wybrany temat, zgodnie z zasadami przedstawionymi przez prowadzącego zajęcia i przygotowanie indywidualnej pracy pisemnej związanej z analizą wybranego tematu dyskursu publicznego.

Warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnych ocen z obydwu zadań.
Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną z obydwu ocen.

Recommended reading

  1. Eco U., Dzieło otwarte: Forma i nieokreśloność w poetykach współczesnych, W.A.B., Warszawa 2008.
  2. Fisher M. „Typology of Communications”, Teorie komunikacji i mediów red. M. Graszewicz, Oficyna Wydawnicza ATUT, Wrocław 2012.
  3. Gójska A., Kuczyński P., Lewenstein B., Pogoda I., Zielińska E. „Konsultacje społeczne w przestrzeni wielkomiejskiej”, Wydawnictwo SOWA, Warszawa 2011.
  4. Habermas J., Teoria działania komunikacyjnego. Racjonalność działania a racjonalność społeczna, t I, PWN, Warszawa 1999.
  5. Lemmermann H. „Dyskusje i pertraktacje. Komunikacja werbalna. Szkoła dyskutowania techniki argumentacji, dyskusje, dialogi” Wrocław 1997.
  6. Niedzicki W. „Wykład i prezentacja” „Sztuka prezentacji w nauce, biznesie i polityce”, Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2010.
  7. Poradnik „Dobrych praktyk konsultacji społecznych”, Warszawa 2011.
  8. Schopenhauer A., "Erystyka. Sztuka prowadzenia sporów", Wydawnictwo Helion, Gliwice 2007.
  9. Sokołowski M. „(R)ewolucja w komunikowaniu, Wprowadzenie do medioznawstwa”, WSP, TWP Warszawa 2010.

Further reading

  1. Haidt J., Prawy umysł. Dlaczego dobrych ludzi dzieli religia i polityka? Sopot 2014.
  2. Menard D., Jak występować publicznie. Klucze do sukcesu i pułapki, których należy unikać, Warszawa 2009.
  3. Mersch D., Teorie mediów, Wydawnictwo Sic!, Warszawa 2010.
  4. Tokarz M., Argumentacja. Perswazja. Manipulacja. Wykłady z teorii komunikacji, Gdańsk 2006.
  5. The Social Dimensions of Scientific Knowledge, Stanford Encyclopedia of Philosophy, 2010.

Notes

-


Modified by dr Tomasz Kołodziej (last modification: 13-04-2022 01:19)