SylabUZ

Generate PDF for this page

Public and Media Relations - course description

General information
Course name Public and Media Relations
Course ID 14.2--D-PaMR-S20
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Sociology
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 4
ECTS credits to win 4
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Dorota Szaban, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Zapoznanie studenta z głównymi zagadnieniami związanymi z Public i Media Relations, kreowaniem wizerunku, tworzeniem przekazów medialnych, itd.

Prerequisites

Scope

  1. Public relations w komunikacji społecznej
  2. Podstawowe narzędzia kształtowania wizerunku
  3. Oddziaływanie mediów, informacja, opinia publiczna i komunikowanie polityczne
  4. Public relations w instytucjach publicznych
  5. Public relations a polityka
  6. Media spinning
  7. Public relations w sytuacjach kryzysowych
  8. Komunikacja wewnętrzna (Internal communication)
  9. Projektowanie i analiza kampanii wizerunkowej
  10. Etyka w Public relations
  11. PR w służbie idei –kampanie społeczne

Teaching methods

Praca z tekstem, dyskusja grupowa, praca zespołowa, e-learning, blended learning

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Przygotowanie pracy grupowej w formie projektu kampanii wizerunkowej. Ocena z pracy jest oceną końcową z przedmiotu

Recommended reading

  1. Aronson Elliot, Pratkanis Anthony, Wiek propagandy, Warszawa 2004
  2. Brock Timothy C., Green Melanie C., (red) Perswazja. Perspektywa psychologiczna, Kraków 2007
  3. Czarnecki Adam, Korsak Rafał, Planowanie mediów, Warszawa 2001
  4. Davis Anthony, Wszystko co powinieneś wiedzieć o PR, Poznań 2008
  5. Doliński Dariusz, Psychologiczne mechanizmy reklamy, Gdańsk 2003
  6. Goban – Klas Tomasz, Public relations czyli promocja reputacji. Pojęcie, definicje, uwarunkowania. Warszawa 1997
  7. Jabłoński Wojciech, Kreowanie informacji. Media relations, Warszawa 2006
  8. Maison Dominika, Wasilewski Piotr, Propaganda dobrych serc czyli rzecz o reklamie społecznej, Warszawa 1998
  9. McQuail Dennis, Teoria komunikowania masowego, Warszawa 2007
  10. Olędzki Jerzy, Tworzydło Dariusz, (red), Public relations. Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju, Warszawa 2007
  11. Ries Al., Ries Laura, Upadek reklamy i wzlot public relations, Warszawa 2004
  12. Seitel Fraser P., Public relations w praktyce, Warszawa 2003
  13. Sobkowiak B., Public relations jako forma komunikowania masowego, w: Studia z teorii komunikowania masowego, Wrocław 1999
  14. Street John, Mass media, polityka, demokracja, Kraków 2006
  15. Szromnik Andrzej, Marketing terytorialny, Kraków 2007

Further reading

Notes


Modified by dr hab. Dorota Szaban, prof. UZ (last modification: 14-04-2022 06:44)