- SylabUZ
- Faculty of Social Sciences
- winter term 2022/2023
- Sociology - Second-cycle studies leading to MS degree
- Public and Media Relations
Public and Media Relations - course description
General information
Course name |
Public and Media Relations |
Course ID |
14.2--D-PaMR-S20 |
Faculty |
Faculty of Social Sciences
|
Field of study |
Sociology |
Education profile |
academic |
Level of studies |
Second-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester |
winter term 2022/2023 |
Course information
Semester |
4 |
ECTS credits to win |
4 |
Course type |
optional |
Teaching language |
polish |
Author of syllabus |
- dr hab. Dorota Szaban, prof. UZ
|
Classes forms
The class form |
Hours per semester (full-time) |
Hours per week (full-time) |
Hours per semester (part-time) |
Hours per week (part-time) |
Form of assignment |
Class |
30 |
2 |
- |
- |
Credit with grade |
Aim of the course
Zapoznanie studenta z głównymi zagadnieniami związanymi z Public i Media Relations, kreowaniem wizerunku, tworzeniem przekazów medialnych, itd.
Prerequisites
Scope
- Public relations w komunikacji społecznej
- Podstawowe narzędzia kształtowania wizerunku
- Oddziaływanie mediów, informacja, opinia publiczna i komunikowanie polityczne
- Public relations w instytucjach publicznych
- Public relations a polityka
- Media spinning
- Public relations w sytuacjach kryzysowych
- Komunikacja wewnętrzna (Internal communication)
- Projektowanie i analiza kampanii wizerunkowej
- Etyka w Public relations
- PR w służbie idei –kampanie społeczne
Teaching methods
Praca z tekstem, dyskusja grupowa, praca zespołowa, e-learning, blended learning
Learning outcomes and methods of theirs verification
Outcome description |
Outcome symbols |
Methods of verification |
The class form |
Assignment conditions
Przygotowanie pracy grupowej w formie projektu kampanii wizerunkowej. Ocena z pracy jest oceną końcową z przedmiotu
Recommended reading
- Aronson Elliot, Pratkanis Anthony, Wiek propagandy, Warszawa 2004
- Brock Timothy C., Green Melanie C., (red) Perswazja. Perspektywa psychologiczna, Kraków 2007
- Czarnecki Adam, Korsak Rafał, Planowanie mediów, Warszawa 2001
- Davis Anthony, Wszystko co powinieneś wiedzieć o PR, Poznań 2008
- Doliński Dariusz, Psychologiczne mechanizmy reklamy, Gdańsk 2003
- Goban – Klas Tomasz, Public relations czyli promocja reputacji. Pojęcie, definicje, uwarunkowania. Warszawa 1997
- Jabłoński Wojciech, Kreowanie informacji. Media relations, Warszawa 2006
- Maison Dominika, Wasilewski Piotr, Propaganda dobrych serc czyli rzecz o reklamie społecznej, Warszawa 1998
- McQuail Dennis, Teoria komunikowania masowego, Warszawa 2007
- Olędzki Jerzy, Tworzydło Dariusz, (red), Public relations. Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju, Warszawa 2007
- Ries Al., Ries Laura, Upadek reklamy i wzlot public relations, Warszawa 2004
- Seitel Fraser P., Public relations w praktyce, Warszawa 2003
- Sobkowiak B., Public relations jako forma komunikowania masowego, w: Studia z teorii komunikowania masowego, Wrocław 1999
- Street John, Mass media, polityka, demokracja, Kraków 2006
- Szromnik Andrzej, Marketing terytorialny, Kraków 2007
Further reading
Notes
Modified by dr hab. Dorota Szaban, prof. UZ (last modification: 14-04-2022 06:44)