SylabUZ

Generate PDF for this page

Educational Psychology - course description

General information
Course name Educational Psychology
Course ID 05.8-WH-WND-PSW-S16
Faculty Faculty of Humanities
Field of study History
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 2
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Anna Mróz
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Celem przedmiotu jest analiza typowych problemów rozwojowo-wychowawczych dzieci i młodzieży oraz zapoznanie studentów z możliwymi formami pomocy i wspierania rozwoju.

Prerequisites

Znajomość najważniejszych  pojęć psychologicznych i podstawowa wiedza z zakresu psychologii rozwoju człowieka.

Scope

Ćwiczenia:

Wpływ różnic indywidualnych w zakresie temperamentu na styl uczenia się.

Style wychowawcze i ich rozwojowe konsekwencje.

Praca z uczniami wyjątkowo zdolnymi .

Metody pracy z uczniami o specjalnych potrzebach. Dzieci z dysleksją rozwojową, ADHD i spektrum autystycznym.

Przyczyny zaburzeń emocjonalnych wśród dzieci i młodzieży. Dzieci i młodzież po urazach emocjonalnych.

Lęk separacyjny i fobia szkolna.

Agresja i przemoc wśród dzieci i młodzieży - uwarunkowania i sposoby pracy.

Efekt Galatei i efekt Golema - przeciwdziałanie tworzeniu się nieprzystosowania społecznego dzieci.

Problemy okresu dorastania. bunt młodzieńczy, zaburzenia odżywiania, depresje młodzieńcze i samobójstwa wśród nastolatków.

Uzależnienia wśród dzieci i nastolatków.

Teaching methods

Referat, pogadanka, studium przypadku

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest uzyskanie oceny pozytywnej z referatu. Ocena końcowa może być podwyższona poprzez aktywny udział w dyskusji podczas zajęć.

Recommended reading

Brzezińska A. , Psychologiczne portrety człowieka, Gdańsk 2016.

James B., Leczenie dzieci po urazach psychicznych. Poznań 2003.

Meyer R., Psychopatologia. Jeden przypadek-wiele teorii. Gdańsk 2005.

Pfiffner L., Wszystko o ADHD. Poznań 2005.

 

 

Further reading

Radziwiłłowicz W. , Depresja dzieci i młodzieży, Kraków 2010.

Notes


Modified by dr Anna Mróz (last modification: 21-04-2022 09:11)