SylabUZ
Course name | Educational Psychology |
Course ID | 05.8-WH-WND-PSW-S16 |
Faculty | Faculty of Humanities |
Field of study | History |
Education profile | academic |
Level of studies | Second-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2022/2023 |
Semester | 2 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | 30 | 2 | - | - | Credit with grade |
Celem przedmiotu jest analiza typowych problemów rozwojowo-wychowawczych dzieci i młodzieży oraz zapoznanie studentów z możliwymi formami pomocy i wspierania rozwoju.
Znajomość najważniejszych pojęć psychologicznych i podstawowa wiedza z zakresu psychologii rozwoju człowieka.
Ćwiczenia:
Wpływ różnic indywidualnych w zakresie temperamentu na styl uczenia się.
Style wychowawcze i ich rozwojowe konsekwencje.
Praca z uczniami wyjątkowo zdolnymi .
Metody pracy z uczniami o specjalnych potrzebach. Dzieci z dysleksją rozwojową, ADHD i spektrum autystycznym.
Przyczyny zaburzeń emocjonalnych wśród dzieci i młodzieży. Dzieci i młodzież po urazach emocjonalnych.
Lęk separacyjny i fobia szkolna.
Agresja i przemoc wśród dzieci i młodzieży - uwarunkowania i sposoby pracy.
Efekt Galatei i efekt Golema - przeciwdziałanie tworzeniu się nieprzystosowania społecznego dzieci.
Problemy okresu dorastania. bunt młodzieńczy, zaburzenia odżywiania, depresje młodzieńcze i samobójstwa wśród nastolatków.
Uzależnienia wśród dzieci i nastolatków.
Referat, pogadanka, studium przypadku
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest uzyskanie oceny pozytywnej z referatu. Ocena końcowa może być podwyższona poprzez aktywny udział w dyskusji podczas zajęć.
Brzezińska A. , Psychologiczne portrety człowieka, Gdańsk 2016.
James B., Leczenie dzieci po urazach psychicznych. Poznań 2003.
Meyer R., Psychopatologia. Jeden przypadek-wiele teorii. Gdańsk 2005.
Pfiffner L., Wszystko o ADHD. Poznań 2005.
Radziwiłłowicz W. , Depresja dzieci i młodzieży, Kraków 2010.
Modified by dr Anna Mróz (last modification: 21-04-2022 09:11)