SylabUZ

Generate PDF for this page

Enterpreneurship - course description

General information
Course name Enterpreneurship
Course ID 14.3-WE-BEP-P
Faculty Faculty of Computer Science, Electrical Engineering and Automatics
Field of study E-business
Education profile practical
Level of studies First-cycle studies leading to Engineer's degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 8
ECTS credits to win 5
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • prof. dr hab. inż. Justyna Patalas-Maliszewska
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 30 2 18 1,2 Credit with grade
Project 30 2 18 1,2 Credit with grade

Aim of the course

Zapoznanie słuchaczy z istotą przedsiębiorczości, z zasadami przygotowania strategii prowadzenia firmy oraz z zasadami prowadzenia własnej działalności gospodarczej. Wykształcenie praktycznych umiejętności w zakresie przygotowania biznes planu działalności gospodarczej.

Prerequisites

Znajomość ekonomiki przedsiębiorstwa oraz zagadnień związanych z zarządzaniem przedsiębiorstwem.

Scope

 

Wykład: 2h (S- studia stacjonarne, N - studia niestacjonarne)

SW1 (NW1): Definicje przedsiębiorczości, zagadnienie innowacyjności, formy prawne przedsiębiorstw.

SW2 (NW2): Charakterystyka przedsiębiorstw typu Spin out, Spin off.

SW3 (NW3): Możliwości współpracy ze sfera badawczo-rozwojową: inkubatory przedsiębiorczości.

SW4 (NW3): Biznes plan – pojęcie, funkcje, struktura biznes planu.

SW5 (NW4): Plan strategiczny biznes planu: cele strategiczne, plan startegiczy, charakterystyka otoczenia bliższego i dalszego firmy.

SW6 (NW4): Plan marketingowy w biznes planie: analiza konkurencji za pomocą metody benchmarking

SW7-SW8 (NW5): Plan marketingowy w biznes planie: analiza trendów branżowych, analiza potencjalnych klientów, analiza potencjalnej ceny, przygotowanie strategii promocji.

SW9 (NW6): Plan organizacyjny: organizacja i zarządzanie zasobami ludzkimi i planowanie infrastruktury;

SW10 - SW11 (NW8): Plan techniczny: planowanie inwestycji.

SW12-SW13 (NW9) Plan finansowy: analiza finansowa: bilans, rachunek zysków i strat, przepływy finansowe.

SW14 (NW9) Przeprowadzenie oceny ryzyka prowadzenia działalności gospodarczej.

SW15 (NW9) Kolokwium

Ćwiczenia:

SC1-SC2 (NC1): Koncepcja/idea przedsiębiorstwa (start up).

SC3 (NC2): Założenia do biznes planu

SC4-SC5 (NC3): Plan strategiczny biznes planu: cele strategiczne, plan strategiczny,

SC6 (NC4): Plan strategiczny biznes planu: charakterystyka otoczenia bliższego i dalszego firmy.

SC7 (NC5): Plan marketingowy w biznes planie: analiza konkurencji za pomocą metody benchmarking

SC8-SC9 (NC6): Plan marketingowy w biznes planie: analiza trendów branżowych

SC9 (NC7): Plan marketingowy w biznes planie: analiza potencjalnych klientów

SC11 (NC8):  Plan marketingowy w biznes planie: analiza potencjalnej ceny, przygotowanie strategii promocji.

SC12 (NC8): Plan organizacyjny: organizacja i zarządzanie zasobami ludzkimi i planowanie infrastruktury;

SC13 (NC8): Plan finansowy: analiza finansowa: bilans

SC14 (NC8): Plan finansowy: analiza finansowa: rachunek zysków i strat, przepływy finansowe.

SC15 (NC9): Ryzyko w działalności gospodarczej.

Teaching methods

Wykład - wykład konwencjonalny z wykorzystaniem wideoprojektora.

Projekt - zajęcia praktyczne w grupach projektowych, dyskusje, analiza rozwiązań.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Wykład - sprawdzian w formie pisemnej, realizowany na koniec semestru.

Projekt – ocena końcowa stanowi sumę ważoną ocen uzyskanych za realizację poszczególnych cząstkowych projektów, ostatecznego projektu oraz formy jego prezentacji. Wkład poszczególnych elementów oceny: ocena cząstkowych projektów: 50%; ocena końcowego projektu i zawartego w nim materiału - 50%.

Ocena końcowa = 50 % oceny zaliczenia z formy zajęć wykład + 50 % oceny zaliczenia z formy zajęć projekt.

Recommended reading

1. Zhuo J., Menedżer na starcie. Nowa rola, nowe wyzwania - jak przetrwać trudne początki, MT Biznes, 2020.

2. Szpakowski M.K., Przedsiębiorczość Zarządzanie przedsiębiorstwem od A do Z, Knowledge Innovation Centre, 2018.

3.  Patalas-Maliszewska, J., Kłos, S., Determinanty rozwoju przedsiębiorstw w aspekcie zarządzania wiedzą, Oficyna Wydaw. Uniwersytetu Zielonogórskiego, 2013. 

Further reading

-

Notes

-


Modified by prof. dr hab. inż. Justyna Patalas-Maliszewska (last modification: 08-04-2022 15:41)