SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Przedsiębiorczość |
Kod przedmiotu | 14.3-WE-BEP-P |
Wydział | Wydział Informatyki, Elektrotechniki i Automatyki |
Kierunek | Biznes elektroniczny |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. inżyniera |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 8 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 5 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Projekt | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie słuchaczy z istotą przedsiębiorczości, z zasadami przygotowania strategii prowadzenia firmy oraz z zasadami prowadzenia własnej działalności gospodarczej. Wykształcenie praktycznych umiejętności w zakresie przygotowania biznes planu działalności gospodarczej.
Znajomość ekonomiki przedsiębiorstwa oraz zagadnień związanych z zarządzaniem przedsiębiorstwem.
Wykład: 2h (S- studia stacjonarne, N - studia niestacjonarne)
SW1 (NW1): Definicje przedsiębiorczości, zagadnienie innowacyjności, formy prawne przedsiębiorstw.
SW2 (NW2): Charakterystyka przedsiębiorstw typu Spin out, Spin off.
SW3 (NW3): Możliwości współpracy ze sfera badawczo-rozwojową: inkubatory przedsiębiorczości.
SW4 (NW3): Biznes plan – pojęcie, funkcje, struktura biznes planu.
SW5 (NW4): Plan strategiczny biznes planu: cele strategiczne, plan startegiczy, charakterystyka otoczenia bliższego i dalszego firmy.
SW6 (NW4): Plan marketingowy w biznes planie: analiza konkurencji za pomocą metody benchmarking
SW7-SW8 (NW5): Plan marketingowy w biznes planie: analiza trendów branżowych, analiza potencjalnych klientów, analiza potencjalnej ceny, przygotowanie strategii promocji.
SW9 (NW6): Plan organizacyjny: organizacja i zarządzanie zasobami ludzkimi i planowanie infrastruktury;
SW10 - SW11 (NW8): Plan techniczny: planowanie inwestycji.
SW12-SW13 (NW9) Plan finansowy: analiza finansowa: bilans, rachunek zysków i strat, przepływy finansowe.
SW14 (NW9) Przeprowadzenie oceny ryzyka prowadzenia działalności gospodarczej.
SW15 (NW9) Kolokwium
Ćwiczenia:
SC1-SC2 (NC1): Koncepcja/idea przedsiębiorstwa (start up).
SC3 (NC2): Założenia do biznes planu
SC4-SC5 (NC3): Plan strategiczny biznes planu: cele strategiczne, plan strategiczny,
SC6 (NC4): Plan strategiczny biznes planu: charakterystyka otoczenia bliższego i dalszego firmy.
SC7 (NC5): Plan marketingowy w biznes planie: analiza konkurencji za pomocą metody benchmarking
SC8-SC9 (NC6): Plan marketingowy w biznes planie: analiza trendów branżowych
SC9 (NC7): Plan marketingowy w biznes planie: analiza potencjalnych klientów
SC11 (NC8): Plan marketingowy w biznes planie: analiza potencjalnej ceny, przygotowanie strategii promocji.
SC12 (NC8): Plan organizacyjny: organizacja i zarządzanie zasobami ludzkimi i planowanie infrastruktury;
SC13 (NC8): Plan finansowy: analiza finansowa: bilans
SC14 (NC8): Plan finansowy: analiza finansowa: rachunek zysków i strat, przepływy finansowe.
SC15 (NC9): Ryzyko w działalności gospodarczej.
Wykład - wykład konwencjonalny z wykorzystaniem wideoprojektora.
Projekt - zajęcia praktyczne w grupach projektowych, dyskusje, analiza rozwiązań.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Wykład - sprawdzian w formie pisemnej, realizowany na koniec semestru.
Projekt – ocena końcowa stanowi sumę ważoną ocen uzyskanych za realizację poszczególnych cząstkowych projektów, ostatecznego projektu oraz formy jego prezentacji. Wkład poszczególnych elementów oceny: ocena cząstkowych projektów: 50%; ocena końcowego projektu i zawartego w nim materiału - 50%.
Ocena końcowa = 50 % oceny zaliczenia z formy zajęć wykład + 50 % oceny zaliczenia z formy zajęć projekt.
1. Zhuo J., Menedżer na starcie. Nowa rola, nowe wyzwania - jak przetrwać trudne początki, MT Biznes, 2020.
2. Szpakowski M.K., Przedsiębiorczość Zarządzanie przedsiębiorstwem od A do Z, Knowledge Innovation Centre, 2018.
3. Patalas-Maliszewska, J., Kłos, S., Determinanty rozwoju przedsiębiorstw w aspekcie zarządzania wiedzą, Oficyna Wydaw. Uniwersytetu Zielonogórskiego, 2013.
-
-
Zmodyfikowane przez prof. dr hab. inż. Justyna Patalas-Maliszewska (ostatnia modyfikacja: 08-04-2022 15:41)