SylabUZ

Generate PDF for this page

Interpersonal Communication - course description

General information
Course name Interpersonal Communication
Course ID 15.9-WI-INFP-KI
Faculty Faculty of Computer Science, Electrical Engineering and Automatics
Field of study Computer Science
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Engineer's degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 7
ECTS credits to win 1
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr inż. Anna Pławiak-Mowna, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 15 1 9 0,6 Credit with grade

Aim of the course

Przedstawienie wybranych zasad poprawnej komunikacji interpersonalnej w sytuacjach i rolach zawodowych. Zapoznanie z rolą komunikacji werbalnej i niewerbalnej oraz elementami pracy w grupie. Przedstawienie wybranych elementów z zakresu autoprezentacji, wystąpień publicznych oraz kontaktów branżowych.

 

Prerequisites

Brak.

Scope

Komunikacja. Komunikacja werbalna, niewerbalna, pisemna. Bariery komunikacyjne i sposoby ich pokonywania. Warunki skutecznej komunikacji, błędy w komunikowaniu się z klientem lub kontrahentem w sytuacjach i rolach zawodowych.

Autoprezentacja – zasady skutecznej autoprezentacji, autoprezentacja w miejscu pracy. Praktyczne zastosowanie zachowań asertywnych. Efektywne i nieefektywne wzorce zachowań.

Zespół. Zespoły w środowisku pracy. Role zespołowe. Etapy rozwoju zespołu. Komunikacja w zespole. Problemy zespołu.

Wybrane praktyczne aspekty:

  • Poznawanie potrzeb komunikacyjnych – konsumenckich oraz potrzeb wewnątrzprojektowych
  • Projektowanie i tworzenie treści w procesie projektowym
  • Trudności i ograniczenia w komunikacji

Elementy Design Thinking.

 

Teaching methods

wykład problemowy, dyskusja, studium przypadku, elementy gier symukacyjnych

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnych ocen/zaliczeń ze wszystkich form sprawdzających.

Szczegółowe informacje przedstawiane są na pierwszych zajęciach.

 

Recommended reading

  1. Chomiak-Orsa I, Kołtonowska A. Metody i narzędzia rozwiązywania problemów komunikacji w relacji IT-biznes w projektach informatycznych. Business Informatics / Informatyka Ekonomiczna. 2016, 3(41), 28-40.
  2. Larios A.: Design Thinking in Practice., PM World Journal, 10(4), Apr. 2021, 1–7.
  3. Ławicka-Kruk K.: Contemporary models of managerial competences, Organization and Management Scientific Quartely, 2017. 65-77. 10.29119/1899-6116.2017.38.4.
  4. Materiały wskazane przez prowadzącego zajęcia.
  5. Mostert NM.: Belbin – the Way Forward for Innovation Teams, Journal of Creativity and Business Innovation, 1, 2015, 35-48.
  6. Konin JG, Denegar CR.: Professional Presentations for an International Audience, Athletic Training Education Journal (Allen Press Publishing Services Inc), 2019, 14(4), 323.
  7. Kowalczyk K.:  Manipulacje komunikacją interpersonalną w procesie negocjacji, Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica nr 282/2013, 147-158.
  8. Schwaber K., Sutherland J.: Official Scrum Guide, https://scrumguides.org/download.html
  9. Wietecha M.: Model kompetencji miękkich programisty w kontekście wymagań stawianych pracownikom technicznym sektora informatycznego. Scientific Papers of Silesian University of Technology Organization and Management / Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej Seria Organizacji i Zarządzanie. 2018, 117, 699-714.

Further reading

  1. Barańska M.: Wizerunek kandydata do pracy ‒ (nie)doceniany aspekt procesu rekrutacji, Szkoła - Zawód - Praca , 2020, 20,122-137.
  2. Bates S. 9 Best Practices to Lead and Manage Your Virtual Team. AMA Quarterly. 2020;6(1):26-28.
  3. Belbin R. M.: Twoja rola w zespole, GWP, Gdańsk, 2008.
  4. Chomiak-Orsa I., Kołtonowska A.: Identyfikacja problemów komunikacji w relacji IT - biznes w projektach informatycznych. Spojrzenie z perspektywy uczestnika procesu wytwórczego. Business Informatics / Informatyka Ekonomiczna. 2016, 2(40), 9-24.
  5. Jovaceska S, Zununi Z.: Modern Mangement of Global Virtual Teams on an Iinternarional Level. Vizione [Internet]. 2022 Jan;(38):347–56.
  6. Karten N, Gottesdiener E.: Presentation Skills for Technical Professionals : Achieving Excellence. Ely, Cambridgeshire, United Kingdom: ITGP; 2010.
  7. McIntosh P., Davis J.H., Luecke R., Interpersonal Communication Skills in the Workplace: Vol. 2nd ed. AMA Self-Study, American Management Association. 2008.
  8. Liebert F., Zaczyk M.: The Three Aspects Model - a New Point of View on Virtual Project Teams in the IT Industry. Organization and Management Quarterly, 48(4), Oct. 2019, 59–76.
  9. Sturges J, Brusino J.: Great Presentations. Alexandria, VA: Association For Talent Development; 2017.
  10. Zhang A.: The application of virtual teams in the improvement of enterprise management capability from the perspective of knowledge transfer.. PLoS ONE , 3/23/2022, 17 (3), 1-14.

Notes

Brak.


Modified by dr inż. Anna Pławiak-Mowna, prof. UZ (last modification: 11-04-2022 22:30)