Przedstawienie wybranych zasad poprawnej komunikacji interpersonalnej w sytuacjach i rolach zawodowych. Zapoznanie z rolą komunikacji werbalnej i niewerbalnej oraz elementami pracy w grupie. Przedstawienie wybranych elementów z zakresu autoprezentacji, wystąpień publicznych oraz kontaktów branżowych.
Prerequisites
Brak.
Scope
Komunikacja. Komunikacja werbalna, niewerbalna, pisemna. Bariery komunikacyjne i sposoby ich pokonywania. Warunki skutecznej komunikacji, błędy w komunikowaniu się z klientem lub kontrahentem w sytuacjach i rolach zawodowych.
Autoprezentacja – zasady skutecznej autoprezentacji, autoprezentacja w miejscu pracy. Praktyczne zastosowanie zachowań asertywnych. Efektywne i nieefektywne wzorce zachowań.
Zespół. Zespoły w środowisku pracy. Role zespołowe. Etapy rozwoju zespołu. Komunikacja w zespole. Problemy zespołu.
Wybrane praktyczne aspekty:
Poznawanie potrzeb komunikacyjnych – konsumenckich oraz potrzeb wewnątrzprojektowych
Projektowanie i tworzenie treści w procesie projektowym
Trudności i ograniczenia w komunikacji
Elementy Design Thinking.
Teaching methods
wykład problemowy, dyskusja, studium przypadku, elementy gier symukacyjnych
Learning outcomes and methods of theirs verification
Outcome description
Outcome symbols
Methods of verification
The class form
Assignment conditions
Warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnych ocen/zaliczeń ze wszystkich form sprawdzających.
Szczegółowe informacje przedstawiane są na pierwszych zajęciach.
Recommended reading
Chomiak-Orsa I, Kołtonowska A. Metody i narzędzia rozwiązywania problemów komunikacji w relacji IT-biznes w projektach informatycznych. Business Informatics / Informatyka Ekonomiczna. 2016, 3(41), 28-40.
Larios A.: Design Thinking in Practice., PM World Journal, 10(4), Apr. 2021, 1–7.
Ławicka-Kruk K.: Contemporary models of managerial competences, Organization and Management Scientific Quartely, 2017. 65-77. 10.29119/1899-6116.2017.38.4.
Materiały wskazane przez prowadzącego zajęcia.
Mostert NM.: Belbin – the Way Forward for Innovation Teams, Journal of Creativity and Business Innovation, 1, 2015, 35-48.
Konin JG, Denegar CR.: Professional Presentations for an International Audience, Athletic Training Education Journal (Allen Press Publishing Services Inc), 2019, 14(4), 323.
Kowalczyk K.: Manipulacje komunikacją interpersonalną w procesie negocjacji, Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica nr 282/2013, 147-158.
Schwaber K., Sutherland J.: Official Scrum Guide, https://scrumguides.org/download.html
Wietecha M.: Model kompetencji miękkich programisty w kontekście wymagań stawianych pracownikom technicznym sektora informatycznego. Scientific Papers of Silesian University of Technology Organization and Management / Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej Seria Organizacji i Zarządzanie. 2018, 117, 699-714.
Further reading
Barańska M.: Wizerunek kandydata do pracy ‒ (nie)doceniany aspekt procesu rekrutacji, Szkoła - Zawód - Praca , 2020, 20,122-137.
Bates S. 9 Best Practices to Lead and Manage Your Virtual Team. AMA Quarterly. 2020;6(1):26-28.
Belbin R. M.: Twoja rola w zespole, GWP, Gdańsk, 2008.
Chomiak-Orsa I., Kołtonowska A.: Identyfikacja problemów komunikacji w relacji IT - biznes w projektach informatycznych. Spojrzenie z perspektywy uczestnika procesu wytwórczego. Business Informatics / Informatyka Ekonomiczna. 2016, 2(40), 9-24.
Jovaceska S, Zununi Z.: Modern Mangement of Global Virtual Teams on an Iinternarional Level. Vizione [Internet]. 2022 Jan;(38):347–56.
Karten N, Gottesdiener E.: Presentation Skills for Technical Professionals : Achieving Excellence. Ely, Cambridgeshire, United Kingdom: ITGP; 2010.
McIntosh P., Davis J.H., Luecke R., Interpersonal Communication Skills in the Workplace: Vol. 2nd ed. AMA Self-Study, American Management Association. 2008.
Liebert F., Zaczyk M.: The Three Aspects Model - a New Point of View on Virtual Project Teams in the IT Industry. Organization and Management Quarterly, 48(4), Oct. 2019, 59–76.
Sturges J, Brusino J.: Great Presentations. Alexandria, VA: Association For Talent Development; 2017.
Zhang A.: The application of virtual teams in the improvement of enterprise management capability from the perspective of knowledge transfer.. PLoS ONE , 3/23/2022, 17 (3), 1-14.
Notes
Brak.
Modified by dr inż. Anna Pławiak-Mowna, prof. UZ (last modification: 11-04-2022 22:30)