SylabUZ

Generate PDF for this page

Human Behaviour in Company and Labour Market - course description

General information
Course name Human Behaviour in Company and Labour Market
Course ID 04.2-WI-INFD-ZCO
Faculty Faculty of Computer Science, Electrical Engineering and Automatics
Field of study Computer Science
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MSc degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 3
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr inż. Patrycja Łychmus
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 30 2 18 1,2 Credit with grade

Aim of the course

Wprowadzenie studentów w problematykę zachowań organizacyjnych jako interdyscyplinarnej dziedziny wiedzy o zachowaniu człowieka w środowisku zawodowym. Intencją jest wskazanie możliwości wykorzystania wiedzy z zakresu socjologii, psychologii w praktyce funkcjonowania w środowisku pracy. Wiedza ta znajduje przełożenie w sprawniejszym komunikowaniu się, rozumieniu postaw jednostek i zachowania grup, umiejętności zarzadzania sytuacjami konfliktowymi, motywowaniu pracowników a w konsekwencji efektywniejszym kierowaniu ludźmi w organizacji. Celem jest także nakłonienie studentów do wykorzystania mechanizmów wpływu społecznego do osiągania zamierzonych celów, przejawiania postaw asertywnych, jak również do wykorzystania wiedzy z zakresu postrzegania i autoprezentacji do skutecznego tworzenia wizerunku własnej osoby jako kompetentnego pracownika. 

Prerequisites

brak

Scope

Wprowadzenie do zachowań organizacyjnych. Indywidualne, grupowe i systemowe determinanty zachowań organizacyjnych. Rozpoznawanie postaw i czynników determinujących indywidualne postawy w miejscu pracy. Percepcja i postrzeganie społeczne i ich wpływ na zachowania organizacyjne. Wywieranie wpływu na grupę oraz skuteczna autoprezentacja. Konstruowanie zespołu, definiowanie ról zespołowych. Motywowanie członków organizacji. Zarządzanie konfliktem w organizacji. Asertywność w pracy. 

Teaching methods

Wykład z elementami konwersatoryjnymi, prezentacja multimedialna, studium przypadku.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Podstawą zaliczenia jest obecność na zajęciach oraz (w zależności od decyzji grupy studenckiej):

1. zaliczenie na ocenę pozytywną pisemnego testu końcowego zawierającego pytania otwarte zawierające materiał z wykładów;

2. zaliczenie w formie ustnej - zaliczenie obejmuje odpowiedź studenta na trzy pytania, sformułowane w oparciu o prezentowane podczas zajęć treści teoretyczne i problemowe,. każde z pytań jest oceniane w skali od 5 (odpowiedź wyczerpująca) do 2 (brak znajomości tematu), ocena końcowa jest wynikiem średniej arytmetycznej z trzech ocen;

3. praca pisemna obejmująca swoją treścią zagadnienia poruszane na wykładach.

Recommended reading

  1. Kmiotek, K., Piecuch T. (2012). Zachowania organizacyjne. Warszawa: Difin.
  2. Kuc, B., Moczydłowska J. (2009). Zachowania organizacyjne. Warszawa: Difin.
  3. Kożusznik B. (2014). Zachowania człowieka w organizacji. Warszawa:  PWE.
  4. Bednarska-Wnuk I., Michalak J.M., Świątek-Barylska I. (2015). Zachowania organizacyjne. Organizacja jako przestrzeń kształtowania zachowań pracowników, Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
  5. Gros U. (2019). Zachowania organizacyjne w teorii i praktyce zarządzania, Warszawa: PWN.

Further reading

  1. Potocki A. (red.) (2005). Zachowania organizacyjne, Warszawa: Difin.
  2. Czajkowska, M., Januszkiewicz, K.,  Kołodziejczak, M.,  Zalewska-Turzyńska, M. (red.) (2015). Zachowania organizacyjne. Relacje społeczne w przestrzeni zmian. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
  3. Doliński D. (2006). Techniki wpływu społecznego. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR.

Notes


Modified by dr inż. Patrycja Łychmus (last modification: 09-04-2022 17:43)