SylabUZ
Course name | Praktyczna nauka języka rosyjskiego II |
Course ID | 09.6-WH-FRSP-PNJR2-S16 |
Faculty | Faculty of Humanities |
Field of study | Filologia rosyjska |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2022/2023 |
Semester | 3 |
ECTS credits to win | 6 |
Course type | obligatory |
Teaching language | russian |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Praktyczna nauka języka rosyjskiego 2 - ortografia - Tutorial | 30 | 2 | - | - | Credit with grade |
Praktyczna nauka języka rosyjskiego 2 - Leksyka i konwersacja - Tutorial | 30 | 2 | - | - | Credit with grade |
Praktyczna nauka języka rosyjskiego 2 - Ćwiczenia z tekstem - Tutorial | 30 | 2 | - | - | Credit with grade |
Praktyczna nauka języka rosyjskiego 2 - Rozumienie ze słuchu - Tutorial | 30 | 2 | - | - | Credit with grade |
ORTOGRAFIA: Rozwój i doskonalenie umiejętności posługiwania się językiem rosyjskim w piśmie.
LEKSYKA I KONWERSACJA: Osiągnięcie biegłości językowej na poziomie średnio-zaawansowanym poprzez utrwalanie nawyków językowych zdobytych na poprzednich semestrach oraz dalsze kształcenie umiejętności posługiwania się językiem rosyjskim w mowie i piśmie na określonym tematycznie materiale językowym.
ĆWICZENIA Z TEKSTEM: Utrwalanie i doskonalenie umiejętności językowych nabytych w poprzednich semestrach poprzez dalsze rozwijanie sprawności (czytania, rozumienia, pisania, mówienia, tłumaczenia) oraz pogłębianie kompetencji językowej w oparciu o teksty literackie.
ROZUMIENIE ZE SŁUCHU: Kształtowanie sprawności rozumienia mowy obcojęzycznej ze słuchu i mówienia. Rozumienie ogólnego sensu oraz intencji wypowiedzi rodzimych użytkowników języka oraz sensu autentycznych wypowiedzi w zróżnicowanych warunkach odbioru. Rozumienie ogólnego sensu prostych wypowiedzi zawierających niezrozumiałe elementy, których znaczenia student może domyślić się z kontekstu.
ORTOGRAFIA: Zaliczenie przedmiotu „Praktyczna nauka języka rosyjskiego I”.
LEKSYKA I KONWERSACJA: Zaliczenie przedmiotu „Praktyczna nauka języka rosyjskiego I”.
ĆWICZENIA Z TEKSTEM: Zaliczenie przedmiotu „Praktyczna nauka języka rosyjskiego I”.
ROZUMIENIE ZE SŁUCHU: Zaliczenie przedmiotu „Praktyczna nauka języka rosyjskiego I”.
ORTOGRAFIA: Wybrane zagadnienia z ortografii rosyjskiej. Pisownia samogłosek rosyjskich (samogłoski o, a; pisownia o nieakcentowanego, pisownia o w grupach –оро-, –оло-, samogłoski jotowane). Pisownia spółgłosek (spółgłoski twarde i miękkie, dźwięczne i bezdźwięczne, pisownia grup spółgłoskowych). Pisownia samogłosek po spółgłoskach ж, ш, ч, щ и ц. Funkcje znaku miękkiego. Pisownia znaku miękkiego rozdzielającego. Użycie znaku twardego. Pisownia spółgłosek podwójnych.
LEKSYKA I KONWERSACJA: Wprowadzenie i utrwalanie słownictwa z zakresu następującej tematyki: u lekarza; zdrowy tryb życia; sport i jego rola w życiu człowieka; kawiarnia i restauracja; sieci społecznościowe. Utrwalenie leksyki poprzez konstruowanie różnego rodzaju wypowiedzi ustnych i pisemnych (np.: pytania i odpowiedzi; układanie: dialogów, planu tekstu; opowiadanie; opis osoby, sytuacji; definiowanie wyrazów; sporządzenie słownika tematycznego i in.).
ĆWICZENIA Z TEKSTEM: praca z tekstami literackimi, których tematyka dotyczy wybranych z następujących zagadnień: u lekarza; zdrowy tryb życia; sport i jego rola w życiu człowieka; kawiarnia i restauracja; sieci społecznościowe.
ROZUMIENIE ZE SŁUCHU: Rozumienie ogólnego sensu oraz intencji wypowiedzi rodzimych użytkowników języka oraz sensu autentycznych wypowiedzi w zróżnicowanych warunkach odbioru. Rozumienie ogólnego sensu prostych wypowiedzi zawierających niezrozumiałe elementy, których znaczenia student może domyślić się z kontekstu. Zakres tematyczny: u lekarza; zdrowy tryb życia; sport i jego rola w życiu człowieka; kawiarnia i restauracja; sieci społecznościowe.
ORTOGRAFIA: Wykład konwersatoryjny, prezentacja, praca z książką, praca w grupach, ćwiczenia.
LEKSYKA I KONWERSACJA: Elementy wykładu konwersatoryjnego, gry dydaktyczne, praca w grupach, pogadanka, metoda sytuacyjna, prezentacja, praca z książką, zabawy inscenizacyjne, debata „za i przeciw”.
ĆWICZENIA Z TEKSTEM: Praca z tekstami literackimi (Indywidualna i grupowa), gry dydaktyczne, dyskusja, zabawy inscenizacyjne, ćwiczenia leksykalno-gramatyczne związane z omawianym tekstem.
ROZUMIENIE ZE SŁUCHU: Wykład konwersacyjny, metoda sytuacyjna, inscenizacja, praca w grupach.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
ORTOGRAFIA: Zaliczenie z oceną na podstawie aktywności na zajęciach oraz kontroli bieżącej (różne rodzaje prac pisemnych).
LEKSYKA I KONWERSACJA: Zaliczenie z oceną na podstawie aktywności na zajęciach oraz kontroli bieżącej (różne rodzaje prac pisemnych – testy i sprawdziany, wypowiedzi ustne).
ĆWICZENIA Z TEKSTEM: Zaliczenie z oceną na podstawie aktywności na zajęciach, pozytywnych ocen z prac domowych oraz kontroli bieżącej (różne rodzaje prac pisemnych).
ROZUMIENIE ZE SŁUCHU: Zaliczenie z oceną na podstawie aktywności na zajęciach, kontroli bieżącej (wypowiedzi ustne i pisemne).
UWAGA:
Warunkiem zaliczenia przedmiotu „Praktyczna nauka języka rosyjskiego II” jest uzyskanie pozytywnych ocen ze wszystkich sprawności wchodzących w skład przedmiotu.
Ocena końcowa z przedmiotu jest średnią arytmetyczną ocen ze wszystkich czterech sprawności wchodzących w skład modułu „Praktyczna nauka języka rosyjskiego II”.
WYBÓR:
ORTOGRAFIA:
LEKSYKA I KONWERSACJA:
Literatura będzie podawana na bieżąco przez prowadzącego zajęcia.
ĆWICZENIA Z TEKSTEM:
Wykaz tekstów literackich (lub/i ich fragmentów) będzie podawany do wiadomości studentów na początku semestru. Problematyka zawarta w lekturach uzależniona będzie od bloków tematycznych, na których realizację w danym semestrze zdecydował się w prowadzący zajęcia.
ROZUMIENIE ZE SŁUCHU:
B. Konopka (red.) Język rosyjski. Teksty z testami na rozumienie ze słuchu i na czytanie ze zrozumieniem, Warszawa 2010.
Materiały własne prowadzącego.
Modified by dr Agnieszka Łazar (last modification: 27-04-2022 23:48)