SylabUZ

Generate PDF for this page

English Language - course description

General information
Course name English Language
Course ID 09.0-WE-AiRD-JA
Faculty Faculty of Computer Science, Electrical Engineering and Automatics
Field of study Automatic Control and Robotics / Computer Control Systems
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MSc degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 1
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • mgr Jolanta Bąk
  • mgr Józef Kozanowski
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Laboratory 30 2 18 1,2 Credit with grade

Aim of the course

CELE OGÓLNE: Opanowanie znajomości języka angielskiego ogólnego na poziomie B2+ wg. Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (The Common European Framework of Reference for Languages). Ukształtowanie wśród studentów świadomości o wadze poprawności językowej i usystematyzowanie wiedzy dotyczącej gramatyki języka angielskiego. Opanowanie umiejętności rozpoznawania oraz prawidłowego stosowania odpowiednich rejestrów językowych – zarówno w języku mówionym jak i pisanym.

Ukształtowanie u studentów kompetencji językowej z zakresu elementów języka angielskiego technicznego (ESP) związanego z językiem akademickim.

CELE SZCZEGÓŁOWE: 

-Kształcenie kompetencji komunikacyjnych dla potrzeb akademickich w obszarze nauk ścisłych i technicznych.

-Rozwijanie sprawności językowych niezbędnych w środowisku akademickim na uczelni technicznej.

-Wspomaganie pracy własnej w zakresie języka specjalistycznego, m.in. poprzez rozwijanie świadomości języka.

 

Prerequisites

Znajomość języka angielskiego ogólnego na poziomie B2 wg. Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (The Common European Framework of Reference for Languages).

Scope

Kurs zawiera kompleksowe ćwiczenie umiejętności językowych (pisanie, czytanie, mówienie oraz rozumienie ze słuchu) w oparciu o materiały dydaktyczne związane z zakresem dziedzin tematycznych ujętych w przyszłej pracy dyplomowej, z szczególnym uwzględnieniem umiejętności pisania tekstów technicznych, tłumaczenia tych tekstów oraz analizy lingwistycznej ich prawidłowej i logicznej struktury.

Tematy sugerowane:

- Engineering - kszałtowanie świata poprzez postęp techniczny;

- Control Engineer's job - specyfika pracy inżyniera z dziedziny Control Engineering;

- Medical Mechatronics - inżynieria w medycynie jako połączenie wielu dziedzin i jednocześnie dynamicznie rozwijająca się branża;

- Podstawowe pojęcia inżyniera automatyka - Control panel components, Arduino, Control systems, Robots, Flowcharts, PLC; Electrician's tools and equipment;

- Definiowanie/ opis pojęć technicznych;

- Zagadnienia bezpieczeństwa pracy;

Komponenty językowe zawierają:

- system strukturalny j. angielskiego (czasy, strona bierna, zdania złożone, mowę zależną, strukturę pytań, kontrukcje z gerund/infinitive);

- zasady słowotwórstwa;

- użycie spójników do logicznej budowy wypowiedzi;

- związki wyrazowe;

 

 

 

Teaching methods

Ćwiczenia laboratoryjne (lektorat):

- metoda komunikacyjna nauczania języka angielskiego (naciska na interakcję ze studentem),

- praca z tekstem źródłowym/specjalistycznym,

- praca indywidualna, w parach oraz w grupach;

- praca z wykorzystaniem środków audiowizualnych i multimedialnych;

- aktywne wykorzystanie diagramów (mindmapping, flowcharrt itp);

- indywidualne ustne prezentacje;

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Ćwiczenia laboratoryjne (lektorat) – warunkiem zaliczenia jest uczestnictwo w zajęciach (dopuszczalne jest jedna nieobecność w semestrze), uzyskanie pozytywnych ocen (minimum 60%) z kolokwiów przeprowadzonych 2 razy w semestrze, przedstawienie krótkiej wypowiedzi (3 min) na temat związany z wybraną specjalizacją oraz aktywne uczestnictwo w zajęciach.

Recommended reading

1. Headway Academic Skills, Sarah Philpot, Lesley Curnick, Emma Pathare, Gary Pathare & Richard Harrison, OUP

2. Robin Macpherson, Advanced Written English, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2001

3. Robin Macpherson, University English, WSiP, 1994

Further reading

1. Michael McCarthy&Felicity O’Dell, Academic Vocabulary in Use, CUP 2008

2. Michael Vince, Macmillan English Grammar In Context (Advanced), Macmillan Education 2008  

3. Santiago Remacha Esteras, Professional English in Use ICT, Cambridge University Press, 2007

4. Eric H. Glendenning, Oxford English for Careers - Technology 2, Oxford University Press, 2007

5. Christian Douglas Kozłowska, English Advebial Collocations, Wydawnictwo Naukowe PWN, 1991

6. L. Sue Baugh, Essentials of English Grammar, Passport Books, 1991

7. Mariusz Misztal, Tests in English Word-Formation, WSiP, 1998

8. Hugh Gethin, Grammar in Context - Proficiency Level English, Nelson, 1992

Notes

Duża część materiału kursu pochodzi ze źródeł internetowych.


Modified by dr hab. inż. Wojciech Paszke, prof. UZ (last modification: 11-04-2022 09:04)