SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Język angielski |
Kod przedmiotu | 09.0-WE-AiRD-JA |
Wydział | Wydział Informatyki, Elektrotechniki i Automatyki |
Kierunek | Automatyka i robotyka / Komputerowe Systemy Automatyki |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra inżyniera |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
CELE OGÓLNE: Opanowanie znajomości języka angielskiego ogólnego na poziomie B2+ wg. Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (The Common European Framework of Reference for Languages). Ukształtowanie wśród studentów świadomości o wadze poprawności językowej i usystematyzowanie wiedzy dotyczącej gramatyki języka angielskiego. Opanowanie umiejętności rozpoznawania oraz prawidłowego stosowania odpowiednich rejestrów językowych – zarówno w języku mówionym jak i pisanym.
Ukształtowanie u studentów kompetencji językowej z zakresu elementów języka angielskiego technicznego (ESP) związanego z językiem akademickim.
CELE SZCZEGÓŁOWE:
-Kształcenie kompetencji komunikacyjnych dla potrzeb akademickich w obszarze nauk ścisłych i technicznych.
-Rozwijanie sprawności językowych niezbędnych w środowisku akademickim na uczelni technicznej.
-Wspomaganie pracy własnej w zakresie języka specjalistycznego, m.in. poprzez rozwijanie świadomości języka.
Znajomość języka angielskiego ogólnego na poziomie B2 wg. Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (The Common European Framework of Reference for Languages).
Kurs zawiera kompleksowe ćwiczenie umiejętności językowych (pisanie, czytanie, mówienie oraz rozumienie ze słuchu) w oparciu o materiały dydaktyczne związane z zakresem dziedzin tematycznych ujętych w przyszłej pracy dyplomowej, z szczególnym uwzględnieniem umiejętności pisania tekstów technicznych, tłumaczenia tych tekstów oraz analizy lingwistycznej ich prawidłowej i logicznej struktury.
Tematy sugerowane:
- Engineering - kszałtowanie świata poprzez postęp techniczny;
- Control Engineer's job - specyfika pracy inżyniera z dziedziny Control Engineering;
- Medical Mechatronics - inżynieria w medycynie jako połączenie wielu dziedzin i jednocześnie dynamicznie rozwijająca się branża;
- Podstawowe pojęcia inżyniera automatyka - Control panel components, Arduino, Control systems, Robots, Flowcharts, PLC; Electrician's tools and equipment;
- Definiowanie/ opis pojęć technicznych;
- Zagadnienia bezpieczeństwa pracy;
Komponenty językowe zawierają:
- system strukturalny j. angielskiego (czasy, strona bierna, zdania złożone, mowę zależną, strukturę pytań, kontrukcje z gerund/infinitive);
- zasady słowotwórstwa;
- użycie spójników do logicznej budowy wypowiedzi;
- związki wyrazowe;
Ćwiczenia laboratoryjne (lektorat):
- metoda komunikacyjna nauczania języka angielskiego (naciska na interakcję ze studentem),
- praca z tekstem źródłowym/specjalistycznym,
- praca indywidualna, w parach oraz w grupach;
- praca z wykorzystaniem środków audiowizualnych i multimedialnych;
- aktywne wykorzystanie diagramów (mindmapping, flowcharrt itp);
- indywidualne ustne prezentacje;
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Ćwiczenia laboratoryjne (lektorat) – warunkiem zaliczenia jest uczestnictwo w zajęciach (dopuszczalne jest jedna nieobecność w semestrze), uzyskanie pozytywnych ocen (minimum 60%) z kolokwiów przeprowadzonych 2 razy w semestrze, przedstawienie krótkiej wypowiedzi (3 min) na temat związany z wybraną specjalizacją oraz aktywne uczestnictwo w zajęciach.
1. Headway Academic Skills, Sarah Philpot, Lesley Curnick, Emma Pathare, Gary Pathare & Richard Harrison, OUP
2. Robin Macpherson, Advanced Written English, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2001
3. Robin Macpherson, University English, WSiP, 1994
1. Michael McCarthy&Felicity O’Dell, Academic Vocabulary in Use, CUP 2008
2. Michael Vince, Macmillan English Grammar In Context (Advanced), Macmillan Education 2008
3. Santiago Remacha Esteras, Professional English in Use ICT, Cambridge University Press, 2007
4. Eric H. Glendenning, Oxford English for Careers - Technology 2, Oxford University Press, 2007
5. Christian Douglas Kozłowska, English Advebial Collocations, Wydawnictwo Naukowe PWN, 1991
6. L. Sue Baugh, Essentials of English Grammar, Passport Books, 1991
7. Mariusz Misztal, Tests in English Word-Formation, WSiP, 1998
8. Hugh Gethin, Grammar in Context - Proficiency Level English, Nelson, 1992
Duża część materiału kursu pochodzi ze źródeł internetowych.
Zmodyfikowane przez dr hab. inż. Wojciech Paszke, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 11-04-2022 09:04)