SylabUZ

Generate PDF for this page

Przedmiot do wyboru - Muzyczno-lingwistyczne zajęcia w języku rosyjskim - course description

General information
Course name Przedmiot do wyboru - Muzyczno-lingwistyczne zajęcia w języku rosyjskim
Course ID 09.1--FRP-MLZJR-S22
Faculty Faculty of Humanities
Field of study Filologia rosyjska
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 2
ECTS credits to win 2
Course type optional
Teaching language russian
Author of syllabus
  • dr Agnieszka Łazar
  • dr Jolanta Fainstein
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Tutorial 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Celem przedmiotu jest: Wyrobienie, kształtowanie i utrwalanie nawyków poprawnej wymowy, akcentuacji i intonacji rosyjskiej oraz wyuczenie i utrwalenie nowych słów fraz i zwrotów rosyjskojęzycznych poprzez pracę na nieskomplikowanych melodiach oraz prostych, rytmicznych tekstach. Rozwijanie kompetencji językowej studentów i sprawności językowych. Poszerzanie wiedzy realioznawczej. Ćwiczenie wszystkich czterech sprawności językowych (mówienia, słuchania, czytania i pisania). Zapoznanie się z wieloma odmianami języka na różnych jego poziomach (od piosenek tradycyjnych, do najnowszych przebojów). Wprowadzenie różnych sposobów mówienia, utrwalających poprawną wymowę i intonację.

Prerequisites

Brak.

Scope

Praca z piosenką (utwory ludowe, rozrywkowe, przyśpiewki) jako elementem zabawowym i motywującym. Nauka języka w oparciu o współczesne i klasyczne pieśni i piosenki rosyjskie, wiersze, łamańce językowe i powiedzenia.

W ramach pracy proponuje się wykorzystanie tekstów śpiewanych jako materiału do ćwiczeń ze słuchu, do ćwiczenia akcentu, wymowy, intonacji, do nauki słownictwa, umiejętności czytania ze zrozumieniem, jako materiału do dyskusji, nauki gramatyki, pisania. Śpiewanie piosenek i praca z ich tekstami (np. tekst z lukami, korygowanie błędów w tekście, wyszukiwanie w tekście słów i zwrotów z określonego zakresu tematycznego, np. opis przyrody, uczucia, określone części mowy itp), wskazywanie w tekście słów z konkretnymi dźwiękami, przekształcanie tekstu (np. zamiana form gramatycznych, dobór antonimów, synonimów etc.), przekształcanie utworu muzycznego w w dialog lub opowiadanie, wymyślanie tytułu lub planu wydarzeń dla wysłuchanej piosenki i itd.).

Teaching methods

Aktywne, świadome i krytyczne słuchanie, praca z tekstem, swobodna zamiana ról w utworze muzycznym, dyskusja, praca indywidualna, praca w parach, praca w grupach, prezentacja nagrań audiowizualnych metody aktywizujące, prezentacja.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Zaliczenie przedmiotu uwarunkowane jest uczęszczaniem na zajęcia (kontrola obecności) oraz zaliczeniem pracy projektowej i osiągnięciem wszystkich założonych efektów kształcenia (w minimalnym akceptowalnym stopniu – t.j. min. 50%).

Recommended reading

Materiały autentyczne - zasoby internetowe, nagrania utworów muzycznych

Further reading

  1. Остановка.ру
  2. Siek-Piskozub T. Gry i zabawy w nauczaniu języków obcych., Warszawa 1994.
  3. Siek-Piskozub T., Wach A., Muzyka i słowa. Rola piosenki w procesie przyswajania języka obcego, Wyd. Nauk. UAM, Poznań 2006.
  4. Пословицы, поговорки, потешки, скороговорки. Популярное пособие для родителей и педагогов, Ярославль 2000.

Notes


Modified by dr Agnieszka Łazar (last modification: 24-04-2022 07:39)