SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Przedmiot do wyboru - Muzyczno-lingwistyczne zajęcia w języku rosyjskim |
Kod przedmiotu | 09.1--FRP-MLZJR-S22 |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Filologia rosyjska |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | rosyjski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Konwersatorium | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest: Wyrobienie, kształtowanie i utrwalanie nawyków poprawnej wymowy, akcentuacji i intonacji rosyjskiej oraz wyuczenie i utrwalenie nowych słów fraz i zwrotów rosyjskojęzycznych poprzez pracę na nieskomplikowanych melodiach oraz prostych, rytmicznych tekstach. Rozwijanie kompetencji językowej studentów i sprawności językowych. Poszerzanie wiedzy realioznawczej. Ćwiczenie wszystkich czterech sprawności językowych (mówienia, słuchania, czytania i pisania). Zapoznanie się z wieloma odmianami języka na różnych jego poziomach (od piosenek tradycyjnych, do najnowszych przebojów). Wprowadzenie różnych sposobów mówienia, utrwalających poprawną wymowę i intonację.
Brak.
Praca z piosenką (utwory ludowe, rozrywkowe, przyśpiewki) jako elementem zabawowym i motywującym. Nauka języka w oparciu o współczesne i klasyczne pieśni i piosenki rosyjskie, wiersze, łamańce językowe i powiedzenia.
W ramach pracy proponuje się wykorzystanie tekstów śpiewanych jako materiału do ćwiczeń ze słuchu, do ćwiczenia akcentu, wymowy, intonacji, do nauki słownictwa, umiejętności czytania ze zrozumieniem, jako materiału do dyskusji, nauki gramatyki, pisania. Śpiewanie piosenek i praca z ich tekstami (np. tekst z lukami, korygowanie błędów w tekście, wyszukiwanie w tekście słów i zwrotów z określonego zakresu tematycznego, np. opis przyrody, uczucia, określone części mowy itp), wskazywanie w tekście słów z konkretnymi dźwiękami, przekształcanie tekstu (np. zamiana form gramatycznych, dobór antonimów, synonimów etc.), przekształcanie utworu muzycznego w w dialog lub opowiadanie, wymyślanie tytułu lub planu wydarzeń dla wysłuchanej piosenki i itd.).
Aktywne, świadome i krytyczne słuchanie, praca z tekstem, swobodna zamiana ról w utworze muzycznym, dyskusja, praca indywidualna, praca w parach, praca w grupach, prezentacja nagrań audiowizualnych metody aktywizujące, prezentacja.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie przedmiotu uwarunkowane jest uczęszczaniem na zajęcia (kontrola obecności) oraz zaliczeniem pracy projektowej i osiągnięciem wszystkich założonych efektów kształcenia (w minimalnym akceptowalnym stopniu – t.j. min. 50%).
Materiały autentyczne - zasoby internetowe, nagrania utworów muzycznych
Zmodyfikowane przez dr Agnieszka Łazar (ostatnia modyfikacja: 24-04-2022 07:39)