SylabUZ

Generate PDF for this page

Business English - course description

General information
Course name Business English
Course ID 04.1-WH-FAP-JAB1-K-14_genSE19S
Faculty Faculty of Humanities
Field of study English Philology
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 4
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish and english
Author of syllabus
  • mgr Richard Sharp
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Tutorial 30 2 18 1,2 Credit with grade

Aim of the course

Zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami biznesowymi i kluczową terminologią biznesową.

Prerequisites

Scope

  • symbole i skróty powszechnie używane w języku biznesu
  • terminologia finansowa
  • język związany z zasobami ludzkimi i zatrudnieniem
  • terminologia marketingu
  • terminologia prawna

Teaching methods

Zajęcia seminaryjne z panelu dyskusyjnego oraz interaktywnych quizów. Zajęcia skupiają się przede wszystkim na opracowaniu odpowiedniego słownictwa w dziedzinie biznesu.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Egzamin końcowy. Ocena może być podwyższona, jeśli student miał pełną frekwencję lub jeżeli wykazuje ewidentne postępy w trakcie trwania zajęć.

 

Recommended reading

  1. Wyatt, R. 2007. Check Your English Vocabulary for Business & Administration 4th Edition. London: A&C Black
  2. Marks, J. 2007. Check Your English Vocabulary for Banking & Finance 2nd Edition 4th Edition. London: A&C Black
  3. Wyatt, R. 2007. Check Your English Vocabulary for Law 3rd  Edition. London: A&C Black
  4. Mascull, B. 2010. Business Vocabulary in Use: Advanced. Cambridge University Press
  5. Lowe, S. 2009.  Business English Language Practice. London: Delta Publishing

Further reading

1) Dubicka, I. 2009. Market Leader: Advanced. Pearson Longman.

 

Notes


Modified by mgr Richard Sharp (last modification: 04-05-2022 11:20)