SylabUZ
Course name | Practical English III |
Course ID | 09.1-WH-FAP-PNJA3-S16 |
Faculty | Faculty of Humanities |
Field of study | English Philology |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2022/2023 |
Semester | 3 |
ECTS credits to win | 8 |
Course type | optional |
Teaching language | english |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Praktyczna nauka języka angielskiego 3 - Czytanie - Tutorial | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Credit with grade |
Praktyczna nauka języka angielskiego 3 - Pisanie - Tutorial | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Credit with grade |
Praktyczna nauka języka angielskiego 3 - Słuchanie - Tutorial | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Credit with grade |
Praktyczna nauka języka angielskiego 3 - Mówienie - Tutorial | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Credit with grade |
Celem kursu jest rozwinięcie receptywnych i produktywnych umiejętności językowych zarówno w pisaniu jak i mówieniu, które mają na celu osiągnięcie minimalnego poziomu językowego B2+ opisanego wg ESKOJ/CEFR, poprzez rozszerzanie wiedzy z zakresu słownictwa i struktur gramatyczno-leksykalnych oraz ćwiczenia z zakresu czytania, pisania, mówienia i słuchania.
Ukończenie kursu PNJA II przynajmniej z oceną 3.0 lub wyższą.
Zakres tematyczny przedmiotu obejmuje szeroko rozumianą tematykę związaną z tematami życia codziennego, osobistymi zainteresowaniami i dylematy współczesnej cywilizacji, które rozumiane są jako ogólnoużytkowy język angielski; zagadnienia te mają przyczynić się do ukształtowania postawy językowej studenta jako niezależnego użytkownika języka angielskiego (wg ESKOJ/CEFR). Semestr 3 stanowi okres poszerzania wiadomości dotyczących wykorzystania różnorodnych struktur leksykalno-gramatycznych oraz zwrócenia uwagi na formalny wymiar języka.
Dominującą metodą kształcenia będzie podejście komunikatywne wykorzystujące indywidualne metody pracy, pracę w parach lub w całej grupie w oparciu o zadania, ćwiczenia, dyskusje, prezentacje i zadania domowe. Zintegrowanych charakter nauczania języka angielskiego, z uwzględnieniem specyfiki nauczania i oceniania, obejmuje 4 sprawnościach: pisanie, mówienie, słuchanie i czytanie. Nauczanie poszczególnych sprawności uwzględnia jednocześnie pozostałe sprawności, co w naturalny sposób wynika ze zintegrowanego podejścia do nauczania języka obcego.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Zaliczenie na ocenę.
Uczestnictwo w zajęciach PNJA jest obowiązkowe dla wszystkich słuchaczy. Uczestnictwo w zajęciach będzie brane pod uwagę przy ocenie indywidualnych kursów (wymagane jest 80% obecności na zajęciach). Ocena poszczególnych kursów stanowi średnią ocen uzyskanych podczas oceniania ciągłego i ocenę końcową z danego kursu. Ocenianie ciągłe odbywa się w oparciu o różnorodne zadania (w tym testów) przewidzianych przez prowadzącego kurs oraz na podstawie obserwacji zaangażowania student w zajęcia. Ocena końcowa jest wyliczana na podstawie średniej ważonej ocen cząstkowych uzyskanych z poszczególnych komponentów wchodzących w skład bloku zajęć PNJA, z tym że każdy komponent musi zostać zaliczony na co najmniej 3.0.
Kryteria oceniania sprawności mówienia i pisania są zgodne z kryteriami oceniania tych sprawności podczas egzaminu PNJA na danym poziomie językowym.
Poniższa skala ocen uwzględnia przedziały procentowe, które są stosowane podczas oceniania egzaminu z PNJA i równie na oceniane zaliczenie kursów:
% |
Ocena |
0% - 59,99% |
ndst (2.0) |
60% - 67,99% |
dost (3.0) |
68% - 74,99% |
dst+ (3.5) |
75% - 81.99% |
db (4.0) |
82% - 87,99% |
db+ (4.5) |
88% - 100% |
bdb (5.0) |
Słowniki-
Gramatyka-
www.bbc.co.uk
www.cnn.com
www.ted.com
Wybrane pozycje do samodzielnej pracy ( z kluczem odpowiedzi)-
Kurs ten może obejmować metody i techniki uczenia się na odległość.
Modified by mgr Peter Preston (last modification: 28-04-2022 19:53)