SylabUZ

Generate PDF for this page

Warsztaty pedagogiczne zintegrowane z realizacją praktyk - course description

General information
Course name Warsztaty pedagogiczne zintegrowane z realizacją praktyk
Course ID 05.0--FAP-WPZRP-S20
Faculty Faculty of Humanities
Field of study English Philology
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 30 2 Credit with grade

Aim of the course

Celem przedmiotu jest zapoznanie słuchaczy z zasadami pracy na lekcji języka angielskiego z uczniami ze specyficznymi trudnościami uczenia się; zasadami i formami animowania życia społecznego w klasie szkolnej; sposobami rozwiązywania konfliktów w  klasie szkolnej, budowania samorządności uczniów; wspomaganiem ucznia w projektowaniu ścieżki rozwoju; kształtowaniem samośiwadomości samooceny u uczniów; ukazanie kompetencji kulturowych nauczyciela-wychowawcy

 

Prerequisites

Podstawowa wiedza z zakresu pedagogiki i psychologii. 

Scope

  1.  Animowanie życia klasy szkolnej
  2. Kształtowanie samorządności w klasie szkolnej
  3. Rozwiązywanie konfliktów w klasie szkolnej
  4. Specyficzne trudności w uczeniu się a funkcjonowanie ucznia na lekcji języka angielskiego 
  5. Obszary pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielanej uczniom w szkołach ponadpodstawowych
  6. Problemy współczesnej młodzieży 
  7. Wspieranie ścieżki własnego rozwoju - coaching edukacyjny 
  8. Kompetencje kulturowe nauczyciela-wychowawcy 

Teaching methods

metody aktywizujące; wykład 

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Ocena końcowa wystawiana jest na podstawie średniej arytmetycznej uzyskanej z ocen cząstkowych (dyskusja; odpowiedź ustna; aktywność na zajęciach)

W przypadku IOS - student jest zobligowany do uczestniczenia w zajęciach z własną grupą dziekańską lub z inną grupą dziekańską, która realizuje ten sam przedmiot

W przypadku nieobecności na zajęciach student w przeciągu dwóch tygodni jest zobligowany do omówienia tematu podczas konsultacji 

Recommended reading

  1. Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej a specjalne potrzeby edukacyjne dzieci imigrantów, 2021, Anita Famuła-Jurczak , Małgorzata Lipińska , W: Poszukiwanie sojuszników i źródeł inspiracji w pedagogice dziecka, 2021 / red. nauk. Marzena Adamowicz, Lidia Kataryńczuk-Mania, Iwona Kopaczyńska, Toruń: Oficyna Wydawnicza "Impuls"owej III RP, PWN, Warszawa 2009.
  2.  Wsparcie społeczne udzielane w szkole, 2020, Anita Famuła-Jurczak , W: Nauczyciel czas - przestrzeń szkoła: Podnoszenie efektywności procesu edukacji, 2020 / red. nauk. Ewa Pasterniak-Kobyłecka Anita Famuła-Jurczak, Kraków: Oficyna Wydawnicza "Impuls
  3. Materiały dla uczniów - kandydatów na mediatorów rówieśniczych / Anna K. Duda. - Wyd. I. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe Scholar, 2019

Further reading

Coaching rodzicielski : jak pomóc swojemu dziecku rozwinąć skrzydła i w pełni realizować jego potencjał / David Miskimin, Jack Stewart ; przekł. Marzena Sobczak. - Warszawa : Wydawnictwo Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej "Academica ", 2011

Notes


Modified by dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (last modification: 16-04-2022 07:33)