SylabUZ
Course name | Biomedical aspects of human growth, development and education |
Course ID | 05.0-WP-AKTAS-BPRW |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Animacja kultury i twórczej aktywności w sieci |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2022/2023 |
Semester | 1 |
ECTS credits to win | 1 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | 15 | 1 | 15 | 1 | Credit with grade |
Zapoznanie studentów z aspektami i czynnikami rozwoju biologicznymi człowieka. Zdobycie wiedzy w zakresie rozwoju struktury i funkcji w ontogenezie. Zapoznanie z metodami oceny wieku rozwojowego oraz zdobycie umiejętności oceny procesów wzrastania dziecka. Zdobycie wiedzy dotyczącej problemów cywilizacyjnych (ekologii żywienia, ekologii zdrowia i chorób), a także międzypokoleniowych zmian w przebiegu ontogenezy
Wiedza z zakresu biologii człowieka (w tym budowy i funkcji układów człowieka), higieny i zachowań zdrowotnych.
Pojęcie ontogeneza, jej etapy oraz czynniki wpływające na rozwój człowieka. Pojęcie trendu sekularnego, jego składowe. Wiek rozwojowy i metody jego oceny. Rozwój struktury i funkcji w ontogenezie z uwzględnieniem potencjalnych nieprawidłowości. Postawa ciała i metody jej oceny. Dymorfizm płciowy człowieka. Czynniki kształtujące zdrowie człowieka. Cykle i biorytmy w rozwoju ontogenetycznym człowieka. Biologiczne determinanty zachowań. Problemy biokulturowe (społeczeństwo postindustrialne, globalizacja, ekologia żywienia, ekologia zdrowia i chorób).
obserwacja, metoda poglądowa, metoda analityczna, metoda syntetyczna, dyskusja problemowa, pomiar, praca w grupach, samodzielne opracowywanie materiałów metodycznych, metoda projektowa.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Ćwiczenia kończą się zaliczeniem na ocenę w formie pisemnej zgodnie z podanymi kryteriami na podstawie testu z progami punktowymi. Ocena pozytywna to zdobycie minimum 60% punktów. Skala ocen: poniżej 60% (2,0), 60-68% (3,0), 69-77% (3,5), 78-85% (4,0), 86-93% (4,5), 94-100% (5,0). Ocena końcowa z ćwiczeń obejmuje dwie składowe: 1 – średnią arytmetyczną wszystkich ocen cząstkowych (50% oceny) oraz 2 – ocenę zaliczenia pisemnego (50 %).
Skala ocen: ndst (2,0), dostateczny (3,0), dostateczny plus (3,5), dobry (4,0), dobry plus (4,5), bardzo dobry (5,0); Ocena końcowa z przedmiotu jest oceną z ćwiczeń.
Na ocenę wpływa także obecność i aktywność na zajęciach. W przypadkach nieobecności na zajęciach, student powinien uzupełnić braki. Dopuszcza się 13% nieobecności (usprawiedliwionych), które Student powinien uzupełnić w terminie uzgodnionym z prowadzącym zajęcia (max na dwa tygodnie przed końcem zajęć). Usprawiedliwioną nieobecność Student/-ka zobowiązani są odpracować w formie odpowiedzi ustnej lub pisemnej (wg wskazań prowadzącego). Pozostałe warunki, nie wymienione w punkcie rozstrzygane są zgodnie z Regulaminem Studiów na Uniwersytecie Zielonogórskim https://www.uz.zgora.pl/index.php?regulamin-studiow
Modified by dr Ewa Nowacka-Chiari (last modification: 24-04-2022 21:02)