SylabUZ

Generate PDF for this page

Media w kulturze i edukacji - course description

General information
Course name Media w kulturze i edukacji
Course ID 05.0-WP-AKTAS-MwKiE
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Animacja kultury i twórczej aktywności w sieci
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 1
ECTS credits to win 3
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Ewa Nowicka
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 15 1 15 1 Credit with grade
Class 15 1 15 1 Credit with grade

Aim of the course

Opanowanie podstawowej wiedzy w zakresie znaczenia oraz funkcji mediów w kulturze i edukacji. Kształtowanie umiejętności samodzielnej oceny, wyboru oraz przygotowania mediów edukacyjnych stosowanych w działaniach kulturalnych, wychowawczych i edukacyjnych. Kształtowanie umiejętności oceny szkodliwego oddziaływania mediów oraz świadomego i sprawnego posługiwania się technologiami informacyjno-komunikacyjnymi (ICT) w pracy animatora kultury.

Prerequisites

Podstawowe podstawowa wiedza o mediach, multimediach i technologii informacyjno-komunikacyjnej, sprawna obsługa podstawowych aplikacji MS.

Scope

Problematyka wykładów

Media, multimedia, technologie informacyjne w kulturze i edukacji, podstawowe pojęcia: definicja, kalcyfikacja mediów edukacyjnych.
Funkcje mediów w kulturze i edukacji. Kulturalne i edukacyjne możliwości mediów i multimediów. Multimedialne programy komputerowe w procesie nauczania i uczenia się.
Cechy edukacyjnych programów komputerowych. Zalety nauczania wspomaganego technologią informacyjną. Zasady nauczania z wykorzystaniem mediów i multimediów. Współczesne zagrożenia i niebezpieczeństwa medialne (cyberprzemoc, uzależnienia, sexting, szkodliwe treści w Internecie).

Problematyka laboratorium

Oferta kulturalno-edukacyjna sieci Internet dla dzieci i młodzieży. Przegląd i szczegółowa analiza stron internetowych skierowanych dla dzieci i młodzieży stanowiących pomoc dydaktyczną w działaniach kulturalno-edukacyjnych (przeznaczenie, zawartość, wady i zalety strony internetowej). Multimedialne programy komputerowe w praktyce animatora kultury. Media proste i złożone w działaniach animatora kultury. Propozycje zajęć skierowanych dla dzieci i młodzieży. Przygotowanie, prezentacja i ewaluacja przedstawionych koncepcji studentów.

Teaching methods

Wykłady – wykład konwersatoryjny, pokaz, demonstracja.

Laboratoria – praca z książką, samodzielne korzystanie z multimedialnych kursów online zamieszczonych na platformie: blended learning oraz e-learning przygotowanych i opracowanych przez prowadzącego, metoda zajęć praktycznych, metoda laboratoryjna, ćwiczenia audytoryjne.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Wykład - warunkiem uzyskania zaliczenia jest uzyskanie pozytywnej oceny z kolokwium obejmującego zagadnienia z wykładu. 
Laboratorium - warunkiem zaliczenia jest aktywność na zajęciach, ocena i analiza stron internetowych oraz przedstawienie koncepcji zajęć dla dzieci i młodzieży zakładających wykorzystanie mediów prostych lub złożonych. 

Ocena końcowa

Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną końcowych ocen z laboratoriów i wykładów.

Recommended reading

Bednarek J., (2002), Media w nauczaniu, Warszawa
Ogonowska A., (2018), Uzależnienia medialne. Uwarunkowania, leczenie, profilaktyka, Kraków

Further reading

Huk T., (2001), Media w wychowaniu, dydaktyce oraz zarządzaniu informacją edukacyjną szkoły, Kraków
Meggendorfe S., Reichel S., Reichel L., Scheuerbrand M., (2021), 55 Ideen Digitale Medien in der Grundschule: einfach, sinnvoll, praxiserprobt, Auer Verlag, Augsburg
Spitzer M., (2016), Cyberchoroby. Jak cyfrowe życie rujnuje nasze zdrowie, Słupsk

Notes


Modified by dr Ewa Nowicka (last modification: 10-04-2022 23:30)