Zapoznanie studentów z zasadami i specyfiką pracy projektowej oraz przygotowanie do samodzielnego konstruowania spójnej koncepcji projektu animacyjnego i edukacyjnego.
Prerequisites
Podstawowa wiedza na temat koncepcji animacji kultury, form, metod i zasad pracy animacyjnej oraz współczesnych zjawisk w obszarze uczestnictwa w kulturze i związanych z nimi potrzeb indywidualnych i społecznych.
Scope
Wykłady
Projekt jako metoda i forma działania. Specyfika projektu animacyjnego.
Pierwszy krok planowania projektu: diagnoza potrzeb.
Analiza i formułowanie problemów projektu.
Analiza i formułowanie celów projektu
Jak dobrać działania i przygotować harmonogram projektu?
Sposoby i zasady tworzenia kosztorysu projektu oraz kalkulowania kosztów
Promocja projektu
Ewaluacja projektu
Ćwiczenia
Modele pracy projektowej w obszarze animacji kultury
Struktura projektu animacyjnego – analiza przypadków
Planowanie projektu – analiza, formułowanie, opis problemów / potrzeb
Planowanie projektu – formułowanie i analiza celów
Planowanie projektu – jak trafnie nazwać projekt?
Planowanie projektu - etapy i działania w projekcie ;harmonogram
Planowanie projektu – rezultaty, produkty działań i ich wskaźniki w projekcie
Planowanie projektu – kalkulowanie kosztów i tworzenie kosztorysu
Prezentacje i omówienie koncepcji projektów studenckich.
Teaching methods
Wykłady
wykład, wykład interaktywny, prezentacja
Ćwiczenia
zadania praktyczne, dyskusja, prezentacja, studium przypadku
Learning outcomes and methods of theirs verification
Outcome description
Outcome symbols
Methods of verification
The class form
Assignment conditions
Wykłady - zaliczenie testu egzaminacyjnego, warunkiem zaliczenia jest zdobycie min.55% punktów.
Ćwiczenia - ocena z ćwiczeń jest średnią arytmetyczną ocen za:prawidłowe wykonanie wszystkich ćwiczeń (zadań) realizowanych na zajęciach; analizę i prezentację przypadku (przykładowego projektu animacyjnego/edukacyjnego); skonstruowanie spójnej i poprawnej koncepcji projektu animacyjnego/edukacyjnego (w formie konspektu).
Ocena końcowa - średnia arytmetyczna ocen z wykładu i ćwiczeń.
Recommended reading
Blumenreich U.,Kröger F., Pfeiffer L., Sievers N., Wingert Ch., Neue Methoden und Formate der soziokulturellen Projektarbeit, Bonn 2019.
Edukacja + animacja, red. K. Dziełak, A. Rogozińska, A. Stańczyk, Warszawa 2011.
Projekty kulturalne – krok po kroku, Warszawa 2004.
Słowińska S., Projekt w animacji kultury, [w:] Dyskursy młodych andragogów 9, red. M. Olejarz, Zielona Góra 2008
Further reading
Grzelewska M. i in. Poradnik projektodawcy, Kraków 2007.
TERAZ! Animacja kultury/Culture animation NOW!, red. I. Kurz, Warszawa 2008.
Zarządzanie projektami współfinansowanymi z funduszy publicznych, red. M. Szwabe, Kraków 2007.
Notes
-
Modified by dr hab. Sylwia Słowińska, prof. UZ (last modification: 07-04-2022 20:49)