SylabUZ

Generate PDF for this page

Komunikowanie społeczne w działalności kulturalnej - course description

General information
Course name Komunikowanie społeczne w działalności kulturalnej
Course ID 15.9-WP-AKTAS-KSDK
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Animacja kultury i twórczej aktywności w sieci
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 2
ECTS credits to win 5
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Ewa Bochno, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 15 1 9 0,6 Exam
Class 30 2 18 1,2 Credit with grade

Aim of the course

Wzbudzanie (auto)refleksyjnego myślenia o procesach i mechanizmach komunikowania się. Doskonalenie umiejętności krytycznego, refleksyjnego analizowania sytuacji i zdarzeń komunikacyjnych w wymiarze intra- i interpersonalnych w działalności kulturalnej. 

Prerequisites

Opanowanie podstawowych zasad pracy w grupie.

Scope

Wykłady: Definicje i modele procesu komunikowania. Podstawy skutecznego komunikowania. Zakłócenia procesu komunikowania się.. Podstawy komunikowania w grupie i organizacji – kapitał społeczny a efektywne komunikowanie społeczne, kultura instytucji a efektywne komunikowanie społeczne. Wybrane mechanizmy wpływu grupy, a skuteczność komunikowania się Komunikowanie masowe (cechy procesu komunikowania masowego, funkcje środków społecznego przekazu, skutki komunikowania masowego), Kulturowe różnice w komunikowaniu się

Ćwiczenia: Rozmowa jako podstawowa forma komunikowania się. Słuchanie aktywne – model von Thuna. Style komunikowania się. Asertywność, uległość, wrogość w komunikacji. Komunikacja niewerbalna i jej znaczenie w komunikowaniu się. Manipulacje komunikacyjne. Negocjacje jako forma komunikacji. Mediacja jako forma rozwiązywania konfliktów. Debata. Wystąpienia publiczne

Teaching methods

Wykład

Warsztaty 

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Podstawą zaliczenia ćwiczeń jest przygotowanie i przeprowadzenie przez studenta warsztatów dotyczących wybranej tematyki. Podstawą zaliczenia wykładów jest zdanie  egzaminu z tematyki prezentowanej w czasie wykładów.

Na ocenę końcową z przedmiotu składa się średnia z ocena z ćwiczeń i z egzaminu. Warunkiem zaliczenia przedmiotu są pozytywne oceny z ćwiczeń i egzaminu.

Recommended reading

  1. Bobryk J., Jak tworzyć rozmawiając. Skuteczność rozmowy, PWN, Warszawa 1995.
  2. Bochno E., Rozmowa jako metoda oddziaływania wychowawczego, Oficyna Wyd. Impuls, Kraków 2004.
  3. Bochno E., (red.), School in Community - Community in School, Wyd. A. Marszałek, Toruń 2013.
  4. Głodowski W., Bez słów. Komunikacyjne funkcje zachowań niewerbalnych, HANSA COMMUNICATION, Warszawa 1999.
  5. Grzesiuk L., Trzebińska E., Jak ludzie porozumiewają się?, Nasza Księgarnia, Warszawa 1978.

Further reading

  1. Lindefield G., Asertywność czyli jak być otwartym skutecznym i naturalnym, Ravi, Łódź 1995.
  2. Mendel M., Partnerstwo rodziny, szkoły i gminy, Wyd. A. Marszałek, Toruń 2000.
  3. Czarnawska M., Tajniki dialogu, Sokrates, Warszawa 1997.
  4. Friedemann Schulz von Thun, Sztuka rozmawiania. Tom 1,2,3, WAM, Kraków 2001.
  5. Horn S., Tongue Fu! Sztuka walki językiem, Studio Emka, Warszawa 1999.
  6. Kennedy G., Negocjacje doskonałe, Rebis, Poznań 2000.

Notes


Modified by dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (last modification: 21-04-2022 21:42)