SylabUZ

Generate PDF for this page

English II - course description

General information
Course name English II
Course ID 09.0-WP-AKTAS-JA2
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Animacja kultury i twórczej aktywności w sieci
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 4
Course type optional
Teaching language english
Author of syllabus
  • mgr Beata Burchardt
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Tutorial 60 4 36 2,4 Credit with grade

Aim of the course

Celem kursu jest podniesienie kompetencji językowej i komunikacyjnej w zakresie odpowiadającym poziomowi B2 wg Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w stopniu umożliwiającym:

- wykorzystanie języka obcego dla potrzeb studiowania, a w szczególności umiejętne korzystanie z różnorodnych obcojęzycznych materiałów źródłowych, mediów, literatury popularnonaukowej i specjalistycznej,

- kontynuację nauki w ramach wybranej specjalizacji na uczelniach zagranicznych,

- wykonywanie pracy zawodowej lub naukowej z wykorzystaniem języka obcego.

Opis poziomu biegłości językowej B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego

Osoba posługująca się językiem na tym poziomie rozumie znaczenie głównych wątków

przekazu zawartego w złożonych tekstach na tematy konkretne i abstrakcyjne, oraz potrafi

zrozumieć dyskusję z użyciem języka specjalistycznego, jeśli dotyczy tematyki zawodowej.

Potrafi porozumiewać się na tyle płynnie i spontanicznie, by prowadzić normalną rozmowę z

rodzimym użytkownikiem języka, bez szczególnego wysiłku dla którejkolwiek ze stron.

Potrafi formułować jasne i szczegółowe wypowiedzi ustne lub pisemne dotyczące wielu

tematów oraz wyrazić swoje stanowisko w sprawach będących przedmiotem dyskusji, przedstawiając wady i zalety różnych rozwiązań.

Prerequisites

Znajomość języka obcego na poziomie B1+

Scope

Kurs koncentruje się na rozwijaniu czterech sprawności językowych: czytania, pisania, słuchania i mówienia oraz wykształceniu kompetencji komunikacyjnej umożliwiającej posługiwanie się językiem obcym w różnorodnych kontekstach społeczno-kulturowych. Program kursu zawiera elementy języka ogólnego oraz specjalistycznego z zakresu nauk społecznych oraz koncentruje się na analizie tekstów o tematyce związanej z kulturą oraz różnorodnymi formami komunikacji społecznej i medialnej:

  1. Media w kulturze; kultura masowa.
  2. Internet – bezpieczeństwo w sieci.
  3. Media społecznościowe – korzyści i zagrożenia.
  4. Stereotypy i różnice kulturowe.
  5. Arteterapia – funkcja terapeutyczna i edukacyjna sztuki; rodzaje arteterapii.

Teaching methods

Praca indywidualna, praca w parach, praca w grupach, gry dydaktyczne, projekty, dyskusja, prezentacja, praca z wykorzystaniem środków audiowizualnych.

 

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Zaliczenie z ćwiczeń: metody weryfikacji efektów kształcenia to:

- kolokwium zawierające pytania otwarte i zamknięte i uzyskanie minimum 50 % prawidłowych odpowiedzi; student otrzymuje ocenę z kolokwium wg następujących progów punktowych:

50 – 65 % - dostateczny

66 – 75 % - dostateczny plus

76 – 85 % - dobry

86 – 92 % - dobry plus

93 – 100 % - bardzo dobry

- sprawdzian: progi punktowe jw.

- aktywne uczestnictwo w zajęciach.

Ocena z ćwiczeń stanowić będzie średnią arytmetyczną wszystkich ocen.

Ocena końcowa:  ocena końcowa jest oceną z ćwiczeń.

Recommended reading

 

  1. Oxenden C., Latham-Koenig C., English File 3rd edition intermediate plus, Oxford University Press, 2016
  2. Oxenden C., Latham-Koenig C., English File 3rd edition upper-intermediate, Oxford University Press, 2016
  3. Matasek M., Powtórka przed egzaminem, Opracowania tematyczne, Handy Books Studio, 2014
  4. Matejko I., John-Jankowska B., A Selection of Sociological Problems in English, Tychy 2006
  5. Evans V., Dooley J., Wright S., Career paths. Information Technology, Express Publishing 2018
  6. Davidson S., Dooley J., Career Paths. Social Media Marketing, Express Publishing 2019

Further reading

 

1. Longman Dictionary of Contemporary English, Longman, 2004

 2. Lax S., Media and Communication Technologies, Macmillan 2008.

Notes


Modified by mgr Beata Burchardt (last modification: 13-04-2022 14:53)