SylabUZ

Generate PDF for this page

Techniki medialne w twórczej aktywności animatora kultury - course description

General information
Course name Techniki medialne w twórczej aktywności animatora kultury
Course ID 05.9-WP-AKTAS-TMTAAK
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Animacja kultury i twórczej aktywności w sieci
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 4
ECTS credits to win 3
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Ewa Nowicka
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Laboratory 30 2 18 1,2 Credit with grade

Aim of the course

Opanowanie podstawowej wiedzy w zakresie istniejących technik medialnych w projektowaniu i przygotowaniu filmów instruktażowych/tutoriali/prezentacji wspierających twórczą pracę animatora kultury. Poznanie istniejących w sieci Internet tutoriali/filmów instruktażowych oraz możliwych technik plastycznych, manualnych niezbędnych w przygotowaniu krótkich projektów stanowiących materiały wspierające warsztat animatora kultury. Kształtowanie umiejętności projektowania, przygotowania oraz metodycznego wykorzystania opracowanych projektów animacyjnych. 

Prerequisites

Podstawowa wiedza  o mediach i multimediach, technologii informacyjno-komunikacyjnych, podstawowe przygotowanie w zakresie wykorzystania mediów w kulturze i edukacji.

 

Scope

Przegląd i poznanie technik plastycznych, manualnych niezbędnych w przygotowaniu krótkich projektów medialnych stanowiących materiał wspierający warsztat animatora kultury. Wykonanie określnych prac plastycznych, technicznych lub manualnych na podstawie wcześniej wybranej techniki. Analiza  i ocena istniejących już w sieci Internet filmów instruktażowych/tutoriali prezentujących wykonanie określonej pracy plastycznej/manualnej. Opracowanie krótkich scenariuszy w celu przygotowana filmów instruktażowych/prezentacji. Projektowanie, przygotowanie i prezentacja zakończonych filmów instruktażowych/tutoriali wspierających twórczą aktywność animatora kultury (również w nauczaniu zdalnym). Omówienie i ewaluacja przedstawionych projektów w grupie. 

Teaching methods

Dyskusja, pogadanka, pokaz, demonstracja, praca z książką, metoda zajęć praktycznych, metoda laboratoryjna, ćwiczenia audytoryjne. Praca studentów w formie zdalnej zakładająca pokaz wybranych projektów stanowiących pomoc w zaplanowanych przez animatora zajęć realizowanych również zdalnie. 

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Warunkiem zaliczenia jest aktywność na zajęciach, ocena z przygotowanego i przedstawionego projektu oraz zaliczenie wszystkich zadań i prac podlegających ocenie.

Ocena końcowa jest oceną z laboratorium (średnia arytmetyczna wszystkich ocen).

Recommended reading

Bednarek J., Multimedia w kształceniu, Warszawa 2004
Jędryczkowski J., Prezentacje multimedialne w pracy nauczyciela, Zielona Góra 2008.
Penkowska G., (red.), Społeczne konteksty edukacji medialnej, Gdańsk, 2013.

 

 

Further reading

Furmanek M., (red.), Technologie informacyjne w warsztacie pracy nauczyciela, Zielona Góra 2008.
Junge T., Digitale Medien in der Grundschullehrerbildung, Kopäd Verlag, München 2019.
Siemieniecki B., (red.), Pedagogika medialna: podręcznik akademicki, T. I-II, Warszawa 2007.

Notes


Modified by dr Ewa Nowicka (last modification: 12-04-2022 12:54)