SylabUZ
Course name | Edukacja medialna w projektach animacyjnych |
Course ID | 05.9-WP-AKTAS-EMPA |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Animacja kultury i twórczej aktywności w sieci |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2022/2023 |
Semester | 4 |
ECTS credits to win | 3 |
Course type | optional |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Laboratory | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Credit with grade |
Opanowanie podstawowej wiedzy w zakresie znaczenia głównych założeń i zadań edukacji medialnej. Kształtowanie umiejętności projektowania, przygotowania oraz metodycznego przeprowadzenia projektów/warsztatów animacyjnych w zakresie bezpiecznego posługiwania się technologią informacyjno-komunikacyjną. Kształtowanie umiejętności wyrażania opinii na temat omawianych projektów oraz rozwijanie umiejętności pracy w zespole.
Podstawowa wiedza o mediach i multimediach, technologii informacyjno-komunikacyjnych, podstawowe przygotowanie w zakresie wykorzystania mediów w kulturze i edukacji.
Problematyka laboratorium
Pedagogika medialna a edukacja medialna. Funkcje pedagogiki medialnej. Orientacje badawcze dotyczące zastosowania mediów w pedagogice. Edukacja medialna – zakres, cele i zadania edukacji medialnej. Sposoby realizacji edukacji medialnej. Poznanie miejsca i znaczenia edukacji medialnej w projektach animacyjnych. Przegląd i analiza scenariuszy zajęć w zakresie edukacji medialnej na podstawie strony edukacjamedialna.edu.pl. Opracowanie własnych scenariuszy zajęć w zakresie edukacji medialnej w projektach animacyjnych. Projektowanie i metodyczna realizacja warsztatów/projektów animacyjnych w zakresie świadomego, prawidłowego i bezpiecznego korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnych. Przygotowanie, prezentacja i ewaluacja przedstawionych projektów w grupie.
Dyskusja, pogadanka, pokaz, demonstracja, praca z książką, praca w formie zdalnej na podstawie opracowanych i udostępnionych przez prowadzącego materiałów na platformie e-learningowej, metoda zajęć praktycznych, metoda laboratoryjna, ćwiczenia audytoryjne.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Warunkiem zaliczenia jest aktywność na zajęciach, ocena z przygotowanego i przedstawionego projektu, uzyskanie pozytywnej oceny z kolokwium obejmującego zagadnienia wcześniej przedstawione i omówione podczas zajęć (progi punktowe; warunkiem uzyskania oceny pozytywnej jest zdobycie minimum 60% punktów). Zaliczenie wszystkich zadań i prac podlegających ocenie.
Ocena końcowa jest oceną z laboratorium (średnia arytmetyczna wszystkich ocen).
Huk T., Pedagogika medialna. Aspekty społeczne, kulturowe i edukacyjne, Kraków-Katowice, 2014.
Ogonowska A., Ptaszek G., Edukacja medialna w dobie współczesnych zmian kulturowych, społecznych i technologicznych, Kraków, 2016.
Penkowska G., (red.), Społeczne konteksty edukacji medialnej, Gdańsk, 2013.
Brüggemann M., Medienbildung für alle, Kopäd Verlag, München 2019.
Gajda J., Juszczyk S., Siemieniecki B., Wenta K., Edukacja medialna, Toruń 2002.
Siemieniecki B., (red.), Pedagogika medialna: podręcznik akademicki, T. I-II, Warszawa 2007.
Modified by dr Ewa Nowicka (last modification: 12-04-2022 09:49)