SylabUZ

Generate PDF for this page

Edukacja medialna w projektach animacyjnych - course description

General information
Course name Edukacja medialna w projektach animacyjnych
Course ID 05.9-WP-AKTAS-EMPA
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Animacja kultury i twórczej aktywności w sieci
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 4
ECTS credits to win 3
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Ewa Nowicka
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Laboratory 30 2 18 1,2 Credit with grade

Aim of the course

Opanowanie podstawowej wiedzy w zakresie znaczenia głównych założeń i zadań edukacji medialnej. Kształtowanie umiejętności projektowania, przygotowania oraz metodycznego przeprowadzenia projektów/warsztatów animacyjnych w zakresie bezpiecznego posługiwania się technologią informacyjno-komunikacyjną. Kształtowanie umiejętności wyrażania opinii na temat omawianych projektów oraz rozwijanie umiejętności pracy w zespole. 

 

Prerequisites

Podstawowa wiedza  o mediach i multimediach, technologii informacyjno-komunikacyjnych, podstawowe przygotowanie w zakresie wykorzystania mediów w kulturze i edukacji.

Scope

Problematyka laboratorium

Pedagogika medialna a edukacja medialna. Funkcje pedagogiki medialnej. Orientacje badawcze dotyczące zastosowania mediów w pedagogice. Edukacja medialna – zakres, cele i zadania edukacji medialnej. Sposoby realizacji edukacji medialnej. Poznanie miejsca i znaczenia edukacji medialnej w projektach animacyjnych. Przegląd i analiza scenariuszy zajęć w zakresie edukacji medialnej na podstawie strony edukacjamedialna.edu.pl. Opracowanie własnych scenariuszy zajęć w zakresie edukacji medialnej w projektach animacyjnych. Projektowanie i metodyczna realizacja warsztatów/projektów animacyjnych w zakresie świadomego, prawidłowego i bezpiecznego korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnych. Przygotowanie, prezentacja i ewaluacja przedstawionych projektów w grupie. 

Teaching methods

Dyskusja, pogadanka, pokaz, demonstracja, praca z książką, praca w formie zdalnej na podstawie opracowanych i udostępnionych przez prowadzącego materiałów na platformie e-learningowej, metoda zajęć praktycznych, metoda laboratoryjna, ćwiczenia audytoryjne.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Warunkiem zaliczenia jest aktywność na zajęciach, ocena z przygotowanego i przedstawionego projektu, uzyskanie pozytywnej oceny z kolokwium obejmującego zagadnienia wcześniej przedstawione i omówione podczas zajęć (progi punktowe; warunkiem uzyskania oceny pozytywnej jest zdobycie minimum 60% punktów). Zaliczenie  wszystkich zadań i prac podlegających ocenie.

Ocena końcowa jest oceną z laboratorium (średnia arytmetyczna wszystkich ocen).

Recommended reading

Huk T., Pedagogika medialna. Aspekty społeczne, kulturowe i edukacyjne, Kraków-Katowice, 2014.
Ogonowska A., Ptaszek G., Edukacja medialna w dobie współczesnych zmian kulturowych, społecznych i technologicznych, Kraków, 2016.
Penkowska G., (red.), Społeczne konteksty edukacji medialnej, Gdańsk, 2013.

Further reading

Brüggemann M., Medienbildung für alle, Kopäd Verlag, München 2019.
Gajda J., Juszczyk S., Siemieniecki B., Wenta K., Edukacja medialna, Toruń 2002.
Siemieniecki B., (red.), Pedagogika medialna: podręcznik akademicki, T. I-II, Warszawa 2007.

Notes


Modified by dr Ewa Nowicka (last modification: 12-04-2022 09:49)