SylabUZ

Generate PDF for this page

Programy dotacyjne w kulturze i edukacji - course description

General information
Course name Programy dotacyjne w kulturze i edukacji
Course ID 05.9-WP-AKTAS-PDKE
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Animacja kultury i twórczej aktywności w sieci
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 5
ECTS credits to win 4
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Sylwia Słowińska, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 15 1 9 0,6 Exam
Class 15 1 9 0,6 Credit with grade

Aim of the course

Zapoznanie studentów z programami dotacyjnymi umożliwiającymi finansowanie projektów w kulturze - animacyjnych i edukacyjnych oraz z procedurami pozyskiwania dotacji, przygotowanie do podejmowania samodzielnych starań o pozyskanie środków zewnętrznych na działania animacyjne i edukacyjne. 

Prerequisites

Znajomość podstaw pracy projektowej.

Scope

Wykłady

  • Podstawowe informacje o źródłach finansowania i zasadach pozyskiwania środków finansowych na projekty w kulturze (słownik pojęć; typy projektów: miękkie, twarde; źródła finansowania i rodzaje grantodawców; typy grantobiorców).
  •  Zasady  i procedury pozyskiwania środków zewnętrznych na projekty w kulturze. 
  •  Fundusze europejskie jako źródło finansowania projektów w kulturze.
  •  Fundusze i programy rządowe  jako źródło finansowania projektów  w kulturze.
  •  Programy organizacji pozarządowych krajowych i zagranicznych
  • Procedury pozyskiwania dotacji na projekty w kulturze.
  • Zasady przygotowania wniosku o dofinansowanie.

Ćwiczenia -

  • Wybrane fundusze i programy rządowe
  • Wybrane programy dotacyjne organizacji pozarządowych krajowych i zagranicznych
  • Analiza projektów zrealizowanych w ramach wybranych programów dotacyjnych  (dobrych praktyk).
  • Przygotowanie wniosku o dofinansowanie w wybranym programie.

Teaching methods

Wykłady – wykład konwencjonalny i interaktywny, prezentacja; studium przypadku, dyskusja.

Ćwiczenia – prezentacja, dyskusja, warsztat, praca w grupach, studium  przypadku; ćwiczenia praktyczne, konsultacje.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Ćwiczenia - ocena z ćwiczeń jest średnią arytmetyczną pozytywnych ocen za: prezentację określonego programu dotacyjnego i/lub analizy przykładowego projektu zrealizowanego w ramach wybranego programu; przygotowanie wniosku o dofinansowanie w ramach jednego z omawianych programów. Dozwolona jest jedna nieobecność na ćwiczeniach, każdą następną student zobowiązany jest odrobić na konsultacjach dla studentów.

Wykłady - podstawą zaliczenia wykładu jest pozytywna ocena z egzaminu w formie testu. Aby zaliczyć test należy zdobyć min.55% punktów.

Ocena końcowa - ocena końcowa jest średnią arytmetyczną z oceny z egzaminu i ćwiczeń.

Recommended reading

  1. Chrzczonowicz M., Dotacja od administracji publicznej dla organizacji. Jak wypełnić formularz wniosku (mała dotacja, konkurs ofert), Warszawa 2019.
  2. Gwizda M., Żółciński Sz. , Kosewska-Kwaśna M. , Fundusze UE 2014-2020. Nowa perspektywa -  nowe możliwości, Warszawa, 2014. 
  3. Szymańska A. , Skuteczny wniosek,  czyli jak wydoić „unijną krowę”, Warszawa 2010.
  4. Tkaczyński J. W., Świstak M. , Sztorc E. , Projekty europejskie. Praktyczne aspekty pozyskiwania i rozliczania dotacji unijnych, Warszawa 2011.

Further reading

  • Dadel M., O projekcie i wniosku, Warszawa 2010.
  • Projekty kulturalne – krok po kroku, Urząd Komitetu Integracji Europejskiej 2004.

Notes

-


Modified by dr hab. Sylwia Słowińska, prof. UZ (last modification: 11-04-2022 21:04)