SylabUZ

Generate PDF for this page

Autoprezentacja i wystąpienia publiczne - course description

General information
Course name Autoprezentacja i wystąpienia publiczne
Course ID 05.9-WP-AKTAS-AWP
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Animacja kultury i twórczej aktywności w sieci
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 5
ECTS credits to win 3
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Małgorzata Olejarz, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Laboratory 30 2 18 1,2 Credit with grade

Aim of the course

Celem przedmiotu jest opanowanie wiedzy, udoskonalenie umiejętności i ukształtowanie kompetencji społecznych w zakresie sprawnego komunikowania się z innymi ludźmi, dbałości o kulturę wypowiedzi, właściwego posługiwania się technikami autoprezentacyjnymi oraz w zakresie przygotowywania i prezentowania publicznych wystąpień, prowadzenia publicznych imprez, moderowania debat i dyskusji.

Prerequisites

Student posiada wiedzę i umiejętności w zakresie prawidłowej emisji głosu oraz reguł poprawnego posługiwania się językiem polskim. Student ma zaliczony kurs zajęć z przedmiotów: Emisja i higiena głosu oraz Kultura języka polskiego.

Scope

Tematyka zajęć: 

  • Komunikacja między ludźmi - prawidłowości i zakłócenia 
  • Kompetencje komunikacyjne - istota i znaczenie.
  • Kompetencje językowe i kompetencje w słuchaniu.
  • Komunikowanie niewerbalne - funkcje i typy przekazów niewerbalnych.
  • Autoprezentacja - techniki, style i skuteczność.
  • Prowadzenie i moderowanie debat i dyskusji
  • Wystąpienia publiczne - cele i rodzaje wystąpień, analiza audytorium, analiza treści, wybór formy wystąpienia, warunki techniczne; kryteria oceny wystąpień publicznych.
  • Przygotowanie i prezentacja wystąpienia publicznego.

Teaching methods

Prelekcja, dyskusja problemowa, warsztatowe zadania praktyczne (indywidualne i grupowe), metoda indywidualnych przypadków, metoda sytuacyjna.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Warunki zaliczenia
Warunkiem i podstawą zaliczenia jest uzyskanie przez studenta pozytywnych ocen z realizacji poszczególnych zadań praktycznych w ramach aktywności na zajęciach, pozytywnej oceny z pracy pisemnej oraz pozytywnej oceny z końcowej prezentacji autorskiego wystąpienia. Ocena z laboratorium to średnia arytmetyczna ocen uzyskanych z poszczególnych zadań praktycznych, pracy pisemnej oraz z końcowej prezentacji autorskiego wystąpienia. Dozwolona jest jedna nieobecność na zajęciach, każdą następną student zobowiązany jest odrobić na konsultacjach dla studentów.

Ocena końcowa przedmiotu - ocena z laboratorium.

Recommended reading

  1. Olejarz M., Jak mówić, żeby nas słuchano? Wspomaganie kompetencji komunikacyjnych nauczycieli, [w:] Małgorzata Olejarz, Elżbieta Lipowicz, Jarosław Bąbka, Kooperacja – Mediacja – Komunikacja. Perspektywa edukacyjna, Uniwersytet Zielonogórski, Wydział Nauk Społecznych, Zielona Góra 2020.
  2. Wiszniewski A., Jak przekonująco mówić i przemawiać, PWN, Warszawa-Wrocław 1994.
  3. Rusinek M., Załazińska A., Retoryka podręczna czyli jak wnikliwie słuchać i przekonująco mówić, Wydawnictwo Znak, Kraków 2005. 

Further reading

  1. Sherwyn P. Morreale, Brian H. Spitzberg, J.Kevin Barge, Komunikacja między ludźmi. Motywacja, wiedza, umiejętności, PWN, Warszawa 2015.
  2. Gronbeck B., German K., Ehninger D., Monroe A., Principles of Speech Communication, Longman Pub Group, 1997. 
  3. Hamlin Sonya, Jak mówić, żeby nas słuchali, Wydawnictwo Petit, Warszawa 1994.
  4. Markowski Andrzej, Kultura języka polskiego. Teoria. Zagadnienia leksykalne, PWN, Warszawa 2018.

Notes


Modified by dr Małgorzata Olejarz, prof. UZ (last modification: 20-04-2022 00:21)