SylabUZ

Generate PDF for this page

Coaching w kulturze i edukacji - course description

General information
Course name Coaching w kulturze i edukacji
Course ID 05.9-WP-AKTAS-CKE
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Animacja kultury i twórczej aktywności w sieci
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 6
ECTS credits to win 3
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 30 2 18 1,2 Credit with grade

Aim of the course

 Zajęcia mają na celu ukazanie słuchaczom znaczenia indywidualnego i zespołowego coachingu, wykorzystania technik coachingowych w pracy edukacyjnej i wychowawczej w szkole i innych placówkach oświatowych. Uczestnicy zapoznają się z różnymi stylami, odmianami i podejściami stosowanymi w coachingu.

Prerequisites

Podstawowa wiedza z zakresu psychologii społecznej.

Scope

Wprowadzenie do coachingu

  • istota coachingu – ważne pojęcia, cele, zadania, funkcje
  • psychologiczne podstawy coachingu
  • cechy osobowościowe i kompetencje coacha
  • korzyści wynikające z coachingu
  • instytucje wspierające pracę
  • kodeks etyczny i postawa coacha

2. Trening umiejętności społecznych

  • autoprezentacja i kształtowanie własnego wizerunku
  • aktywne słuchanie, okazywanie empatii, zdolność współdziałania w zespole
  • rozwiązywanie konfliktów interpersonalnych
  • konstruktywne komunikowanie własnych emocji i potrzeb
  • wywieranie pożądanego wpływu na innych ludzi
  • kreatywność i rozwiązywanie problemów w coachingu.

3. Coaching w praktyce

  • proces i struktura coachingu
  • organizacja procesu coachingowego
  • rozpoznawanie potrzeb klienta
  • techniki i narzędzia w coachingu
  • dokumentowanie zmian w przebiegu coachingu
  • coaching grupowy i strategiczny
  • coachingowy model przywództwa – podnoszenie jakości pracy szkoły

Teaching methods

Metody aktywizujące 

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Wypowiedź pisemna 94-100% = 5,0; 85-93% = 4,5; 76-84% = 4,0; 68-60 =3,5; 51-59% = 3,0

Projekt rozmowy coachingowej wg wybranego modelu coachingowego (GROW; IGROW; Score) – punkty za projekt przyznawane są wg następującej zasady 94-100% = 5,0; 85-93% = 4,5; 76-84% = 4,0; 68-60 =3,5; 51-59% = 3,0

Ocena końcowa – średnia arytmetyczne otrzymana z wypowiedzi pisemnej  oraz z projektu rozmowy coachingowej

 Dopuszcza się nieobecność na 6% zajęć

Zgodnie z § 17 Regulaminu Studiów Student ma obowiązek uzupełnić wiadomości związane z opuszczonymi zajęciami – w przypadku nieobecności na zajęciach weryfikacja efektów uczenia zostanie przeprowadzona na podstawie rozmowy w czasie konsultacji przy zastosowaniu następującej punktacji

94-100% = 5,0; 85-93% = 4,5; 76-84% = 4,0; 68-60 =3,5; 51-59% = 3,0

W przypadku Indywidualnej organizacji studiów - Student realizuje zajęcia zgodnie z Regulaminem Studiów 

Recommended reading

Atkinson, M., Chois, R., T. (2009). Wewnętrzna dynamika coachingu. Warszawa: Wydawnictwo NEW DAWN

Bennewicz M. (2011). Coaching i mentoring w praktyce. Warszawa: G+J Gunter + Jahr Polska

Grela J., Szewczak R., Bloch M. (20017). Coaching grupowy. Słowa i Myśli.

Further reading

Notes


Modified by dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (last modification: 18-04-2022 07:43)