SylabUZ

Generate PDF for this page

Promotion and advertising in culture - course description

General information
Course name Promotion and advertising in culture
Course ID 15.3-WP-AKTAS-PRwK
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Animacja kultury i twórczej aktywności w sieci
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 6
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Marek Zadłużny
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 18 1,2 Credit with grade

Aim of the course

Student będzie potrafił przedstawić i zanalizować podstawowe pojęcia z zakresu reklamy i promocji. Student będzie umiał wybrać właściwą formę reklamy i opracować plan promocji akcji, imprezy czy wydarzenia kulturalnego.

Prerequisites

Ogólna wiedza o rzeczywistości społecznokulturowej.

Scope

Reklama - podstawowe pojęcia, funkcje i cele. Rodzaje reklamy ze względu na treść i medium. Komercyjna i społeczna reklama w kulturze.  Adresat komunikatu reklamowego. Skuteczność i wpływ reklamy. Promocja – definicje, zakres pojęciowy . Promocja i edukacja kulturalna. Działalność  samorządów regionalnych i innych podmiotów w sferze promocji kultury.

Teaching methods

metoda projektu, dyskusja, praca w grupach, giełda pomysłów, burza mózgów

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Warunkiem zaliczenia ćwiczeń jest aktywne uczestnictwo w zajęciach (50%) oraz realizacja akcji promocyjno-reklamowej działania kulturalnego w przestrzeni zewnętrznej (50%).

Ocena ostateczna – ocena ostateczna jest oceną z ćwiczeń.

Ćwiczenia mają charakter praktyczny i nieobecności zaliczane są indywidualnie podczas konsultacji z realizatorem przedmiotu.

Recommended reading

1.    Heat R., Reklama. Co wpływa na jej skuteczność, GWP,2006
2.    Kall. J.,    Reklama, PWE, 2009
3.    Levinson J.C., Reklama partyzancka. Efektywna strategia dla małej  firmy, One Press 2006
4.    Pawlicz A., Promocja produktu  turystycznego . Turystyka miejska, Difin, 2008
5.    Przydatek E. ,Przydatek J., Promocja, 2007
6.    Tymochowicz P., Biblia skuteczności, Trans 2007
7.    Wróblewski Ł.,  Strategie marketingowe w instytucjach kultury, PWE, 2012
8.    Sobocińska M., Zachowania nabywców na rynku dóbr i usług kultury, PWE, 2013
9.    Leśniewska A. , Reklama internetowa, 2009
10. Ang, I, Desperately Seeking the Audience, London 1991.
 

Further reading

Notes


Modified by dr Marek Zadłużny (last modification: 20-04-2022 11:51)