SylabUZ

Generate PDF for this page

Konstruowanie i ewaluacja IPET - course description

General information
Course name Konstruowanie i ewaluacja IPET
Course ID 05.6-WP-PSSM-KIPET
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Special education
Education profile academic
Level of studies Long-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 6
ECTS credits to win 4
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Regina Korzeniowska
  • dr hab. Jarosław Bąbka, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 15 1 9 0,6 Credit with grade
Tutorial 30 2 18 1,2 Credit with grade

Aim of the course

Zapoznanie studenta z istotą i zasadami tworzenia indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego (IPET). Ukształtowanie umiejętności tworzenia IPET. Ugruntowanie postawy aktywności i sumienności.

Prerequisites

Podstawy pedagogiki specjalnej. Umiejętności metodyczne w pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym z niepełnosprawnością.

Scope

Zakres tematyczny

1) Podstawy prawne tworzenia programów. 2) Diagnoza funkcjonalna jako podstawa pomocy uczniowi. 3) Zespół dla ucznia - współpraca i współdziałanie w diagnozie, tworzeniu i realizacji programu 4) Opracowanie Wielospecjalistycznej Oceny Poziomu Funkcjonowania Ucznia. 5) Tworzenie Indywidualnego Programu Edukacyjno-Terapeutycznego – zasady, opracowanie. 6) Ewaluacja Indywidualnego Programu Edukacyjno-Terapeutycznego.

Teaching methods

Dyskusja, pokaz, metoda problemowa, metoda działań praktycznych.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Kolokwium z treści zajęć. Kryteria ocen: niedostateczna (do 60 %); dostateczna (61-75%); dobra (76-85%); bardzo dobra (86-100%).

Opracowanie projektu Wielospecjalistycznej Oceny Poziomu Funkcjonowania Ucznia i projektu Indywidualnego Programu Edukacyjno-Terapeutycznego

Recommended reading

1) Głodkowska J. (red.), Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole ogólnodostępnej. Wybrane zagadnienia teoretyczne, diagnostyczne i metodyczne, Warszawa 2011.

2) ICF - Międzynarodowa Klasyfikacja Funkcjonowania, Niepełnosprawności i Zdrowia, WHO 2009

3) Desforges M., Lindsay G., Procedures used to Diagnose a Disability and to Assess Special Educational Needs: An International Review, Warwick 2010.

Further reading

1) Jas M., Jarosińska M., Specjalne potrzeby edukacyjne dzieci i młodzieży: ABC dyrektora przedszkola, szkoły i placówki, Warszawa 2010.

2) Obowiązujące akty prawa oświatowego, dotyczące organizowania kształcenia specjalnego dla dzieci/uczniów z niepełnosprawnościami i organizowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej. 

Notes


Modified by dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (last modification: 25-04-2022 12:26)